Як оформити пенсію, якщо неможливо підтвердити дошлюбне прізвище

16:21, 27 августа 2021
У Мін’юсті повідомили, як бути в такому випадку.
Як оформити пенсію, якщо неможливо підтвердити дошлюбне прізвище
Джерело фото: fdlx.com
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

До східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції міста Харків звернулась жителька міста з проблемою оформлення пенсії. Вона повідомила, що має певні труднощі, тому що для виходу на пенсію в Пенсійному фонді необхідно підтвердити дошлюбне прізвище. Однак, зі слів жінки, свідоцтво про народження при цьому не підходить, а шлюб, який реєструвався в 1996 році в Харкові, вже розірвано, і документи ніякі не збереглися. Тож в Мін’юсті повідомляють, як бути в такому випадку.

Варто знати, що отримати витяг з Державного реєстру актів цивільного стану громадян в таких ситуаціях цілком реально. Зробити це можна у будь-якому відділі ДРАЦС незалежно від місця державної реєстрації акту цивільного стану та місця проживання заявника.

Для отримання витягу з Реєстру подається заява/запит, у якій зазначається одна з таких відомостей про фізичну особу, щодо якої видається витяг з Реєстру: 

  • прізвище, ім’я та по батькові, дата і місце народження особи, щодо відомостей про яку отримано запит;
  • серія і номер свідоцтва про державну реєстрацію відповідного акта цивільного стану, дата його видачі;
  • реєстраційний номер, за яким зареєстровано внесення відомостей про акт цивільного стану.

У разі подання заяви/запита про надання витягу з Реєстру щодо актового запису про шлюб або розірвання шлюбу додатково зазначаються прізвище, ім’я, по батькові другого з подружжя.

Подати заяву/запит на отримання такого документа заявник може особисто або через законного представника:

  • безпосередньо до відділу державної реєстрації актів цивільного стану;
  • шляхом відправлення документів поштою (рекомендованим листом);
  • в електронному вигляді через мережу інтернет з використанням вебпорталу «Звернення у сфері державної реєстрації актів цивільного стану» на сайті.

Фізична особа під час особистого подання заяви/запиту про надання витягу з Реєстру пред’являє паспорт громадянина України або паспортний документ та у відповідних випадках документи, що підтверджують родинні чи сімейні стосунки.

Справжність підпису заявника на заяві, а також вірність копій паспорта громадянина України чи паспортного документа та документів, що підтверджують родинні чи сімейні стосунки, мають бути відповідним чином засвідчені.

При надсиланні заяви поштовим зв’язком, витяг з Реєстру надсилається заявнику поштою.

При подачі документів в електронному вигляді через мережу Інтернет з використанням вебпорталу подається заява встановленої форми з накладенням кваліфікованих електронних підписів та відскановані копії необхідних документів.

До заяви додається документ про внесення плати за видачу витягу з Реєстру або повідомлення про реквізити платежу (коду квитанції) для перевірки цього факту з використанням програмного продукту «check» або підтвердження права на безоплатне отримання витягу з Реєстру. Плата за видачу витягу з Реєстру становить 73 грн.

Також «Судово-юридична газета» писала, що через ЦНАП можна буде оформляти пільги та перераховувати пенсії.

Додамо, що ми повідомляли, як обчислити пенсію, якщо втратили документи про розмір зарплати.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Михайло Слободін
    Михайло Слободін
    суддя Східного апеляційного господарського суду
  • Михайло Новіков
    Михайло Новіков
    член Комітету Верховної Ради України з питань правової політики