26 березня під час засідання робочої підгрупи «Приватні виконавчі професії» заступник голови АПВУ Олександр Сивокозов розповів, з якими діджитал-проблемами стикаються у своїй роботі виконавці та на які технічні й законодавчі зміни очікують для покращення умов діяльності. Про це повідомляє Асоціація приватних виконавців на своїй сторінці у Facebook.
Проблема 1 Незадовільна робота АСВП
«АПВУ неодноразово зверталась до Міністерства юстиції України та Національні інформаційні системи з проханням надати нам API для того, щоб ми за прикладним інтерфейсом розробили власний програмний продукт, який би дозволив оптимізувати виконавчі процеси, зробити їх логічними, швидкими, прозорими та контрольованими. Виконавці - споживачі цієї електронної послуги, як ніхто інший, зацікавлені в тому, щоб цей продукт відповідав сьогоднішнім вимогам нашої роботи», - сказав Олександр Сивокозов.
Проблема 2 Доступ всіх охочих до матеріалів виконавчого провадження
Заступник голови АПВУ розповів про виявлені недоліки застосунку «Дія». Віднедавна через цей застосунок можна отримати доступ до матеріалів виконавчого провадження, тобто матеріалів, в яких міститься надзвичайно багато конфіденційної інформації. На сьогодні боржник цілодобово безконтрольно може відстежувати рух виконавчого провадження, але це жодним чином не фіксується. Система не сповіщає виконавця, що боржник ознайомився з певними документами виконавчого провадження. Така прогалина дозволяє боржнику діяти на випередження, уникати виплати боргу.
«Ідентифікатор доступу міститься у постанові про відкриття виконавчого провадження. І фактично доступ до виконавчого провадження отримує будь-то, хто бачив цю постанову. Вважаємо, що потрібно на законодавчому рівні скоректувати процес верифікації осіб, які отримують доступ до виконавчих проваджень через «Дію», - сказав Олександр Сивокозов.
Проблема 3 Паперові виконавчі провадження
Законодавство передбачає, що виконавче провадження має вестись в АСВП. Але кожен приватний виконавець ще й формує папки, у яких містяться всі матеріали виконавчого провадження у паперовому вигляді.
«Виконавче провадження має повністю переходити на «цифру». АСВП до цього готова», - зазначив заступник Голови АПВУ.
Проблема 4 Зволікання з запуском Реєстру виконавчих документів
Запуск такого реєстру убезпечить виконавців від шахраїв, систематизує виконавчі документи, зробить прозорішими виконавці процеси, покращить співпрацю з судами.
«Якщо запрацює ЄСІТС і ЄДРВД, то всім особам, які будуть зареєстровані в системі, матеріали виконавчого провадження будуть надсилатись до їх особистих кабінетів, не потребуючи надсилань паперових документів», - пояснив Олександр Сивокозов.
Проблема 5 Відсутність автоматизованої системи діловодства
«Я особисто наполягатиму на можливості впровадження автоматизованої системи діловодства виконавців, можливість її підключення до відповідних державних систем та забезпечення оперативного обміну інформацією», - додав Олександр Сивокозов.
Раніше ми писали, що Асоціація приватних виконавців почала публікацію протоколів Дисциплінарної комісії.
Також повідомлялось, що рекомендації Комітету Верховної Ради – ще один крок до європейської реформи сфери примусового виконання рішень, - АПВУ.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.