З огляду на чисельні звернення щодо питань, пов'язаних з державною реєстрацією створення державних органів та наданням належно засвідчених копій документів з реєстраційної справи й інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань (Єдиний державний реєстр), які надходять до Міністерства юстиції України, відомство роз’яснило алгоритми отримання вказаної інформації.
Відомості, що містяться в Єдиному державному реєстрі, є відкритими і загальнодоступними (крім реєстраційних номерів облікових карток платників податків та паспортних даних) та у випадках, передбачених Законом України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань» (Закон), за їх надання стягується плата. Інформація з Єдиного державного реєстру надається у вигляді:
Процедуру отримання відомостей з Єдиного державного реєстру визначено Порядком надання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, затвердженим наказом Міністерства юстиції України від 10.06.2016 No 1657/5, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 10.06.2016 за No 839/28969 (зі змінами).
Безоплатний доступ до відомостей з Єдиного державного реєстру в електронній формі надається з метою перегляду, копіювання та друку. Скористатись такою опцією можна за цим посиланням. Пошук здійснюється без реєстрації користувача на порталі за кількома критеріями, зокрема за найменуванням або ідентифікаційним кодом юридичної особи.
Витяг з Єдиного державного реєстру в паперовій формі надається за відповідним запитом заявника шляхом звернення до уповноваженого суб'єкта державної реєстрації, центру надання адміністративних послуг або нотаріуса. Разом із запитом заявник подає документ, що підтверджує внесення плати за надання витягу з Єдиного державного реєстру.
Витяг з Єдиного державного реєстру в електронній формі надається за відповідним запитом через портал електронних сервісів за цим посиланням («Замовити відомості з ЄДР» — «Створити запит») за умови реєстрації користувача на порталі та справляння плати за надання таких відомостей з використанням платіжних систем через мережу Інтернет.
Документи, які містяться в реєстраційній справі, можна отримати в паперовій формі шляхом звернення до центру надання адміністративних послуг, утвореного при суб'єкті державної реєстрації, який відповідно до Закону уповноважений зберігати реєстраційні справи у паперовій формі. Разом із запитом заявник подає документ, що підтверджує внесення плати за надання документа в паперовій формі, що міститься у реєстраційній справі. Плата справляється за кожен отриманий документ.
Розмір плати за надання відомостей з Єдиного державного реєстру регулюється положеннями статті 36 Закону.
Так, частиною четвертою статті 36 Закону визначено:
Реєстраційна справа в паперовій формі щодо юридичної особи (крім громадського формування та релігійної організації) зберігається у суб'єкта державної реєстрації за місцезнаходженням юридичної особи – у виконавчих органах міської ради міст обласного та/або республіканського Автономної Республіки Крим значення, Київській, Севастопольській міських, районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністраціях.
Раніше «Судово-юридична газета» писала, що Кабмін затвердив зміни до Порядку ведення Єдиного державного реєстру нормативно-правових актів.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.