Національний банк України повідомив, що з 1 вересня банки мають надавати своїм клієнтам чітку та зрозумілу інформацію про продукти та послуги на вебсайтах та у рекламі. Про це йдеться у пресслужбі НБУ.
Досвід перших двох місяців підтвердив: найбільші банки є союзниками НБУ у справі захисту споживачів. Фінустанови розуміють, що ці зміни – інвестиція у майбутнє. Новий підхід посилить довіру та, як результат, сприятиме розширенню клієнтської бази. Про це, зокрема, розповіла начальник управління захисту прав споживачів фінансових послуг Ольга Лобайчук під час круглого столу з представниками банків.
«Національний банк тримає на контролі виконання всіх вимог. Йдеться про розкриття істотних характеристик продуктів та послуг на банківських вебсайтах та у рекламі.
Однак процес трансформації не обмежується банками. Ми за інформаційну симетрію у послугах, як банків, так і небанківських установ.
Отже, наступним кроком є робота з фінансовими компаніями. З 2021 фінкомпанії повинні будуть розкривати повну ставку за невеликими позиками. Не 0,01% із зірочкою, а саме повну ставку, яка включає всі витрати споживача. Клієнти мають розуміти, скільки їм коштує та чи інша послуга. Інакше вони просто втікатимуть з фінансового ринку.
Але є нюанс. Клієнти фінкомпаній отримують мікрокредити здебільшого на строк менше одного місяця. Тому ми, звичайно, зобов’яжемо фінкомпанії розкривати у рекламі та на вебсайтах ставку за такими позиками, але поки йде обговорення методики її розрахунку для кращого відображення економічної вартості таких кредитів. Таке рішення базується виключно на споживацькому досвіді. Денні ставки 0-2% не повинні вводити в оману споживачів. Водночас ставки по різним кредитам, незалежно від того банк чи фінансова компанія надає такий кредит, повинні бути порівнювані для споживача», — йдеться у повідомленні.
Нагадаємо, «Судово-юридична газета» повідомляла, коли банк має право на арешт коштів на рахунку.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.