Соціально-економічні перетворення, що відбуваються останніми роками в усьому світі, спричинили появу нових видів трудової діяльності та зміну вимог до багатьох наявних професій. Про це повідомляє прес-служба Управління Держпраці у Тернопільській області.
За останні декілька років стрімко зросла кількість офісних установ. Офісні працівники сьогодні є найчисленнішою професійною групою, кількість представників якої у процентному обчисленні становить понад 50% працюючого населення.
Працівники офісів під час своєї трудової діяльності виконують різноманітні функції, зокрема складають та редагують документи, відповідають на телефонні дзвінки, спілкуються з відвідувачами, працюють з офісною технікою тощо.
Праця офісних працівників характеризується високою інтенсивністю, виконанням великої кількості завдань, часто передбачає понаднормову роботу й пов’язана зі значним психологічним навантаженням. З появою високотехнологічних пристроїв і впровадженням їх у виробничий процес вимоги до рівня продуктивності праці офісних працівників постійно підвищуються: вони повинні виконувати більший обсяг роботи за менший час.
Багатьом здається, що умови праці працівників офісу цілком безпечні. Насправді ж офісні працівники щодня зазнають впливу шкідливих факторів.
Це, зокрема, шум принтерів, шкідливі речовини від копіювання техніки, сухе кондиційоване повітря, випромінювання монітора персонального комп’ютера, стреси малорухливий спосіб життя тощо. Також на офісних працівників впливають фактори важкості та напруженості трудового процесу, фізичні, хімічні та біологічні чинники.
Серед найнебезпечніших факторів важкості та напруженості трудового процесу, що негативно впливають на стан здоров`я офісних працівників, є малорухливий характер роботи. Більшу частину робочого часу вони перебувають у положенні сидячи, крім того, значний час відводиться нарадам, під час яких працівник не має змоги змінити положення тіла, а також виконанню однотипної роботи (монотонність праці).
Тривала робота з документами та комп’ютером спричинює перенапруження зорового аналізатора. А робота, пов’язана з високим ступенем відповідальності, може призводити до нервового та емоційного виснаження. Розумова праця передбачає розв’язання великої кількості завдань, а отже загрожує розумовим перенапруженням.
До фізичних факторів, що впливають на стан здоров’я офісних працівників, належать відносна вологість повітря, температура, швидкість руху повітря, освітлення робочих місць, шум, електромагнітні поля. Серед хімічних факторів — наявність у повітрі токсичних речовин, які виділяються з офісного обладнання, меблів, оздоблення приміщення, засобів для прибирання тощо. Біологічні чинники, що впливають на стан здоров’я працівника, — віруси, бактерії, грибки, які містяться в повітрі.
Основні зміни в організмах людей, що працюють в офісі, пов’язані з недостатньою м’язовою активністю й обмеженням загальної рухової активності. Як наслідок, підвищується ризик виникнення захворювань серцево-судинної системи (атеросклероз, гіпертонічна хвороба, стенокардія, інсульт, інфаркт тощо), опорно-рухового апарату (остеохондроз, порушення постави), кістково-м’язової системи (мігрені, депресії, неврастенії, синдром хронічної втоми, нервові зриви тощо).
Раніше «Судово-юридична газета» розповідала, що українцям повідомили про головні особливості щодо обчислення стажу.