Міністерство інфраструктури України підтримує прогресивні для транспортної інфраструктури законопроекти №1196-1 та №1182-1 від 6 вересня 2019 року, які презентують європейську модель ринку залізничних та внутрішніх водних перевезень. Відповідні законопроекти зареєстровані у Верховній Раді 6 вересня.
«В Україні з’явилася реальна можливість створення конкурентного ринку перевезень пасажирів і вантажів. Більше того, очікується ліквідація вибіркового доступу до інфраструктури загального користування. Ці законопроекти вперше регламентують основи державного регулювання у сфері залізничного та внутрішнього водного транспорту», — зазначив міністр інфраструктури Владислав Криклій.
Міністр додав, що відтепер ефективність системи державного управління та регулювання невпинно зростатиме. Адже нові ініціативи з-поміж іншого визначають відносини з місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.
«Ці законопроекти презентують європейську модель ринку залізничних та внутрішніх водних перевезень, а відповідальність за ключові аспекти розвитку галузі відтепер покладається на конкретні органи державної влади. Йдеться, зокрема, про державну політику, безпеку, тарифи й контроль рівноправного доступу до інфраструктури», — пояснив міністр.
Крім названих переваг, прийняття парламентом України цих законопроектів є частиною виконання зобов'язань України, визначених в Угоді про асоціацію з ЄС, зокрема, відокремлення діяльності з управління інфраструктурою від надання послуг з перевезення.
«Поступово і впевнено наводимо порядок. Перш за все, закладаємо фундамент для чесної конкуренції, бо саме вона і є основою успіху! Чекаємо якнайшвидше на ухвалення ініціатив Верховною Радою», — резюмував Владислав Криклій.
Нагадаємо, що «Судово-юридична-газета» писала, що Український інститут майбутнього розробив пропозиції щодо трансформації Укртрансбезпеки, в основу яких покладено автоматизацію та цифровізацію процесів, а як наслідок — зменшення впливу людського фактора.