Майбутнє Укртрансбезпеки: що пропонують у Комітеті з питань транспорту та інфраструктури

12:43, 4 сентября 2019
Трансформація Укртрнсбезпеки полягає в автоматизації контролю та нагляді за перевезеннями.
Майбутнє Укртрансбезпеки: що пропонують у Комітеті з питань транспорту та інфраструктури
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Дороги в Україні руйнує перевантажений транспорт, майже безперешкодно працюють «нелегали», створюється штучний дефіцит дозволів на міжнародні вантажні перевезення, кількість і якість технічних розслідувань аварій знижується. Замість очікуваних позитивних економічних ефектів спостерігається зростання щорічних втрат як для державного бюджету, так і для українського бізнесу.

Український інститут майбутнього разробив пропозиції щодо трансформації Укртрансбезпеки, в основу яких покладено автоматизацію та цифровізацію процесів, а як наслідок — зменшення впливу людського фактора

Ярослав Полипчук, експерт програми «Інфраструктура» Українського інституту майбутнього, пояснив, що є декілька складових втрати державного інвестиційного ресурсу впродовж 2018–2020 років: втрата коштів від фінансування в імпортний бітум (більше $1 млрд), корупційна складова ($2 млрд) і витрати на відновлення дорожніх шляхів, які руйнуються перевантаженим транспортом (до $1 млрд).

Одна вантажівка важить як 26 тисяч легкових автомобілів, тож якщо перевантаження буде більшим на 25%  це 70 тисяч легкових автомобілів. За однаковий проміжок часу від перевантажених транспортних засобів дорога руйнується втричі швидше.

Тому однією з найголовніших проблем у транспортній галузі є перевантаження вантажівок і відсутність вагового контролю транспорту. Питання полягає в ефективності контролю транспортних засобів, адже 40% порушень не виявляється під час перевірок з різних підстав.

На конференції було запропоновано вжити наступних заходів:

- WIM-системи, камери, що фіксують номерні знаки, світлофори та повна автоматизації станції, яка полягає  в тому, що система вмикає червоне світло або повідомляє інспектора, кого і де зупинити для точного зважування;

- передача всіх без виключення адміністративних послуг іншим органам;

- розподіл функції видачі ліцензії і введення ліцензійного реєстру та контролю за виконанням ліцензійних умов;

- запровадження чек-листів при будь-яких перевірках з автоматичним внесенням усієї інформації про контрольний захід до єдиної бази;

- забезпечення доступу інспекторів до всіх видів державних реєстрів, пов’язаних з предметом перевірки;

- впровадження озброєння інспекторського складу;

- спеціальне навчання інспекторів;

- створення окремих органів з надання адміністративних послуг суб’єктам залізничного транспорту та контролю за цим ринком перевезень.

Володимир Крейденко, народний депутат України, заступник голови Комітету з питань транспорту та інфраструктури, підкреслив, що в комітеті відпрацьовують законопроект, який зробить зважування вантажівок автоматичним і унеможливить вплив людського фактору. Планується запровадження контролю за транспортними засобами за допомогою автоматичного зважування, після чого інформація в автоматичному режимі  буде надходити інспектору, який складатиме відповідні матеріали і направлятиме перевізнику «лист щастя».

Середньосвітовий мультиплікатор інвестицій у транспортну галузь є одним із найвищих і сягає від $2,5 до $5. Тобто, вкладаючи в транспорт $1, країна отримує до $5 у вигляді приросту ВВП. Однак ця залежність працює в обох напрямках, а тому втрати транспортної галузі обходяться державі дорого і критично стримують розвиток економіки.

Таким чином, збереження транспортної інфраструктури, забезпечення безпеки, а отже і стабільності перевезень є стратегічним завданням держави в усіх цивілізованих країнах світу.

Нагадаємо, що «Судово-юридична-газета» писала про заборону паперового документообміну.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Михайло Слободін
    Михайло Слободін
    суддя Східного апеляційного господарського суду
  • Михайло Новіков
    Михайло Новіков
    член Комітету Верховної Ради України з питань правової політики