Вища рада правосуддя ініціювала залучення представників Ради до процесу визначення схеми посадових окладів для державних службовців судів, органів та установ системи правосуддя. Відповідні листи надіслані Прем’єр-міністру України та Голові Національного агентства України з питань державної служби. Про це повідомив член ВРП Олег Прудивус під час засідання робочої групи з питань забезпечення належного фінансування судової влади в Україні, утвореної Комітетом Верховної Ради України з питань правової політики.
Про це повідомляє пресслужба Вищої ради правосуддя.
За словами Олега Прудивуса, питання оплати праці працівників апаратів судів є дуже важливим, адже її належний рівень дасть змогу зберегти у судах висококваліфікованих працівників.
Член ВРП зауважив, що ситуація, яка склалася з оплатою праці працівників апаратів місцевих загальних судів у 2021 році, є вкрай критичною. Наразі частка заробітної плати працівників судів, яка є сталою, не відповідає принципам справедливості й конкурентоспроможності. Підвищити рівень оплати праці працівників апаратів зазначених судів в умовах дефіциту фінансування судової влади за рахунок стимулюючих виплат неможливо. Як наслідок, відбувається відтік кваліфікованих і досвідчених кадрів.
До Вищої ради правосуддя за п’ять місяців 2021 року від місцевих та апеляційних судів надійшло понад 200 повідомлень про неналежне фінансування як в частині оплати праці працівників апаратів судів, так і в частині інших видатків споживання для здійснення правосуддя.
Концепцією реформування системи оплати праці державних службовців, схваленою розпорядженням Кабінету Міністрів України 27 травня 2020 року, встановлено, що система оплати праці державних службовців має відповідати, зокрема, таким принципам, як передбачуваність, справедливість, результативність, конкурентоспроможність.
Зокрема, передбачається підвищення ролі посадового окладу, зниження дискреції керівника на розмір заробітної плати шляхом визначення «основної» та «додаткової» часток заробітної плати: основна частка не залежить від рішення керівника та визначає чіткі складові заробітної плати (не менше 70 %); додаткова частка залежить від особистого внеску державного службовця в загальний результат роботи шляхом встановлення премії. Такі додаткові види стимулюючих виплат державним службовцям, як надбавка за інтенсивність праці та надбавка за виконання особливо важливої роботи, скасовуються.
Під час засідання робочої групи представник Міністерства фінансів України поінформував присутніх про заходи, здійснені спільно з Національним агентством України з питань державної служби, спрямовані на визначення нового підходу до розроблення схеми посадових окладів для державних службовців судів, органів та установ системи правосуддя.
Член ВРП звернув увагу, що у системі органів судової влади працює близько 19 000 державних службовців. Отже, розгляд зазначених питань без їхньої участі є неприпустимим.
З огляду на це Вища рада правосуддя звернулась до керівника Уряду та НАДС щодо невідкладного залучення представників Вищої ради правосуддя до участі у робочій групі, яка працює над визначенням схеми посадових окладів для державних службовців судів, органів та установ системи правосуддя.
«Сподіваюся, що будуть затверджені норми, що дадуть змогу гарантовано забезпечити належний рівень посадових окладів державних службовців, які працюють у всіх органах судової влади. Це прогресивний підхід. Ми наполягаємо на залученні членів ВРП до роботи задля позитивних зрушень у вирішенні цього питання», – сказав Олег Прудивус.
Також «Судово-юридична газета» писала, що ВРП відсторонила суддю від здійснення правосуддя.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.