4 березня о 10.00 Велика палата Конституційного Суду України на відкритій частині пленарного засідання у формі письмового провадження розгляне справу за конституційним поданням Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини щодо конституційності положень частин п’ятої, шістнадцятої статті 16 Основ законодавства України про охорону здоров’я від 19 листопада 1992 року № 2801–XII зі змінами (далі – Основи), частини шостої статті 4 Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» від 19 жовтня 2017 року № 2168–VIII (далі – Закон № 2168), частини четвертої статті 29 Закону України «Про захист населення від інфекційних хвороб» від 6 квітня 2000 року № 1645–III зі змінами (далі – Закон №1645), абзацу другого розділу II Закону України «Про внесення змін та визнання такими, що втратили чинність, деяких законодавчих актів України» від 28 грудня 2014 року № 76–VIII (далі – Закон № 76). Про це інформує відділ комунікацій КСУ та правового моніторингу.
Обґрунтовуючи неконституційність оспорюваних положень Основ, Закону № 76, автор клопотання наголошує, що положеннями частини третьої статті 49 Конституції України гарантовано «нескорочення існуючої мережі державних і комунальних закладів охорони здоров’я».
Суб’єкт права на конституційне подання також вважає, що положення частини шостої статті 4 Закону № 2168 крім випадків, встановлених законом, «є неконституційним, оскільки не відповідає конституційним умовам правомірності обмежень права на охорону здоров’я», а «існування можливості звуження програми медичних гарантій у наведеному законодавчому положенні… суперечить Конституції України».
На думку Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, оскільки у положеннях частини четвертої статті 29 Закону № 1645 «не визначено які саме права в умовах встановлення карантину і на який період часу можуть бути обмежені, то положення „встановлюються тимчасові обмеження прав фізичних і юридичних осіб“ частини четвертої статті 29 Закону № 1645 не відповідає положенням статей 8, 49, 64 Конституції України».
Автор клопотання підсумовує, що оспорювані положення Основ, Закону № 2168, Закону № 1645, Закону № 76 суперечать положенням статей 1, 3, частин першої, другої статті 8, частин другої, третьої статті 22, статті 49, частини першої статті 64 Конституції України.
Також 4 березня о 10.20 Велика палата Конституційного Суду України на відкритій частині пленарного засідання у формі письмового провадження розгляне справу за конституційним поданням Верховного Суду щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 105 Конституції України.
Верховний Суд звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 105 Конституції України, згідно з яким «Президент України користується правом недоторканності на час виконання повноважень», в аспекті можливості притягнення Президента України до адміністративної відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення під час виконання ним повноважень.
Раніше ми повідомляли, що КСУ продовжив розгляд справ щодо конституційності окремих положень законів України.
Також у КСУ прозвітували про роботу за два тижні.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.