У КСУ вкотре наголосили, що органи державної влади та їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Про це йдеться у коментарі Конституційного Суду у зв’язку з недопущенням працівниками Управління державної охорони України Голови Олександра Тупицького до будівлі Суду.
Зокрема, у повідомленні коментується «вручення підозри» голові КСУ, про яке заявило ДБР.
«Відповідно до частини девʼятої статті 24 Закону України «Про Конституційний Суд України» судді Конституційного Суду про підозру у вчиненні кримінального правопорушення повідомляє Генеральний прокурор або особа, яка здійснює його повноваження. Це робить неправомірним здійснення цієї процесуальної дії будь-ким з інших осіб», - сказано у тексті заяви.
У звʼязку з цим, у КСУ викликає подив і занепокоєння інформація, оприлюднена на сайті Державного бюро розслідувань про те, що «…слідчі Державного бюро розслідувань за погодженням з в.о. Генерального прокурора повідомили про підозру судді Конституційного Суду України, який здійснює адміністративні функції його Голови, 28 грудня 2020 року у вчиненні кримінальних правопорушень проти правосуддя, передбачених ч. 2 ст. 384, ст. 386 КК України (завідомо неправдиві показання, поєднані зі штучним створенням доказів захисту, підкуп свідка з метою відмови від дачі показань)».
Згідно із повідомленням Суду, не відповідає дійсності інформація про те, що «…слідчими Державного бюро розслідувань з суворим дотриманням вимог чинного законодавства України вживаються вичерпні заходи для забезпечення виконання Указу Президента України від 29 грудня 2020 року № 607/2020, згідно з яким останній протягом двох місяців не має права виконувати повноваження судді Конституційного Суду та його Голови та перебувати в приміщенні даного суду».
Виходячи із змісту Указу Президента України «Про відсторонення від посади судді Конституційного Суду України» № 607/2020 Тупицький О.М. відсторонений від посади судді Конституційного Суду України строком на два місяці. Таке відсторонення не позбавляє його статусу судді Конституційного Суду України і його Голови, підкреслили у Суді:
«Текст згаданого Указу не містить жодних вказівок чи заборон щодо допуску судді Конституційного Суду України Тупицького О.М. у будівлю Конституційного Суду України».
Окрім того, статтею 13 Закону України «Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб», яка визначає повноваження Управління Державної охорони, чи іншими нормами цього Закону не передбачено повноважень Управління самостійно визначати осіб, які мають право доступу до обʼєкту охорони.
Більше того, відповідно до пункту 2.5 Порядку допуску на обʼєкти Конституційного Суду України, затвердженим Розпорядженням в. о. Голови Конституційного Суду України «Про затвердження Порядку допуску на обʼєкти Конституційного Суду України у новій редакцій» від 1 лютого 2018 року № 12/1/2018-РСО-дск, військовослужбовцям підрозділу охорони забороняється перешкоджати доступу суддів Конституційного Суду України на обʼєкт охорони або будь-яким іншим способом втручатися в їхню діяльність.
Всупереч наведеним положенням Конституції України, Закону України «Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб», Порядку допуску на обʼєкти Конституційного Суду України, суддя і Голова Конституційного Суду України Тупицький О.М. не був допущений працівниками Управління державної охорони України до будівлі Конституційного Суду України. При цьому жодних пояснень, письмових доручень (наказів) працівниками згаданого Управління надано не було», - нагадали у КСУ.
Так само, за даними Суду, відвертою неправдою є твердження про те, що «…Секретаріат КСУ фактично перетворено на юридичну фірму його Голови, оскільки останній готує, друкує, реєструє, відправляє документи для Голови Суду, які не мають жодного відношення до конституційного судочинства, а лише пов’язані з його участю в кримінальному провадженні».
«Відповідно до статті 44 Закону України «Про Конституційний Суд України» Секретаріат Суду здійснює організаційне, аналітичне, юридичне, інформаційне та матеріально-технічне забезпечення діяльності Суду. Положенням про Секретаріат Конституційного Суду України передбачено, що Секретаріат Суду здійснює підготовку та передає на розгляд Голови Суду, заступника Голови Суду, суддів Суду, керівництва Секретаріату оглядово-аналітичні матеріали з актуальних питань функціонування Суду. Цим Положенням на Секретаріат покладається обов’язок забезпечення висвітлення діяльності Суду та Секретаріату на офіційному вебсайті Суду та в засобах масової інформації.
Згідно з Положенням про офіційний вебсайт Конституційного Суду України на вебсайті Конституційного Суду оприлюднюється, крім іншого, інформація, оприлюднення якої передбачено законами України «Про Конституційний Суд України», «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації», Регламентом Конституційного Суду України.
Так, статтею 2 Закону України «Про порядок висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування в Україні засобами масової інформації» встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов'язані надавати засобам масової інформації повну інформацію про свою діяльність через відповідні інформаційні служби органів державної влади та органів місцевого самоврядування. Для висвітлення діяльності органів державної влади та органів місцевого самоврядування їх інформаційні служби мають право використовувати різні форми підготовки та оприлюднення інформації, які не суперечать законодавству України (стаття 6 зазначеного Закону)», - констатували у КСУ.
Нагадаємо, Олександр Тупицький направив заяву Генпрокурору щодо ситуації у КСУ.
Детально про ситуацію у КСУ дивіться у сюжеті Право ТВ.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.