Конституційний Суд України 24 вересня розглянув на відкритій частині пленарного засідання у формі письмового провадження справу за конституційним поданням 47 народних депутатів України щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень Господарського кодексу України, законів України «Про Кабінет Міністрів України», «Про трубопровідний транспорт», «Про управління об'єктами державної власності». Про це інформує пресслужба КСУ.
Суб’єкт права на конституційне подання звернувся до Конституційного Суду України з клопотанням визнати такими, що не відповідають Конституції України, положення абзаців другого, третього частини третьої статті 89, частини п’ятої статті 136 Господарського кодексу України, абзацу другого частини шостої статті 21, абзацу першого частини третьої, частини четвертої статті 44 Закону України «Про Кабінет Міністрів України» від 27 лютого 2014 року № 794–VII зі змінами, статті 14 Закону України «Про трубопровідний транспорт» від 15 травня 1996 року № 192/96–ВР зі змінами, абзацу дванадцятого частини першої статті 4 Закону України «Про управління об’єктами державної власності“ від 21 вересня 2006 року № 185–V зі змінами.
Народні депутати України вважають, що вказаними положеннями законодавчих актів Кабінет Міністрів України відсторонено від:
– процесу планування діяльності оператора газотранспортної системи, оператора системи передачі та господарського товариства, яке володіє корпоративними правами в операторі газотранспортної системи;
– здійснення контролю за формуванням і використанням зазначеними суб’єктами господарювання фінансових ресурсів;
– прийняття рішень щодо використання суб’єктами господарювання переданих ним з метою створення оператора системи передачі або оператора газотранспортної системи об’єктів державної власності, їх експлуатації, обслуговування, планування, розвитку та фінансування;
– визначення організаційної структури підприємств, установ та організацій трубопровідного транспорту;
– безпосереднього управління об’єктами державної власності, що використовуються у процесі провадження діяльності з транспортування та/або зберігання природного газу;
– управління і розподілу потужностей та інвестиційного планування щодо суб’єктів господарювання, які здійснюють діяльність з передачі електричної енергії чи транспортування природного газу;
– координації і контролю в цілому стосовно відповідних суб’єктів господарювання.
На думку авторів клопотання, наведене законодавче регулювання усуває Уряд України від здійснення покладених на нього Конституцією повноважень, що розбалансовує систему здійснення державної влади.
З метою підготовки матеріалів справи до розгляду направлено звернення щодо висловлення позиції стосовно питань, порушених у вказаному конституційному поданні, Президентові України, Голові Верховної Ради України, Прем’єр-міністрові України, а також до Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України та Фонду державного майна України.
Крім того, для окреслення наукових підходів запити направлено до Донецького національного університету імені Василя Стуса, Київського національного університету імені Тараса Шевченка, Національного юридичного університету імені Ярослава Мудрого, Національного університету «Одеська юридична академія», Інституту держави і права імені В.М. Корецького НАН України, а також членів Науково консультативної ради Конституційного Суду України.
Після заслуховування інформації судді-доповідача Олександра Литвинова Суд завершив розгляд справи на відкритій частині пленарного засідання та перейшов до закритої частини пленарного засідання для ухвалення рішення.
Раніше «Судово-юридична газета» писала, що КСУ розгляне можливість укладення строкових трудових договорів з педагогами пенсійного віку.
Також КСУ перейшов до закритої частини засідання у справі щодо конституційності закону про НАБУ.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.