У середу, 6 лютого о 10 годині Перший сенат Конституційного Суду України на пленарному засіданні у формі письмового провадження розпочне розгляд справи за конституційною скаргою Цимбала Михайла Андрійовича щодо відповідності Конституції України (конституційності) окремих положень абзацу 51 пп. 5 п. 63 розділу І Закону України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин» від 28 грудня 2014 року №79–VІІІ, п. 9 розділу «Прикінцеві положення» Закону України «Про Державний бюджет України на 2015 рік» від 28 грудня 2014 року №80–VІІІ, п. 26 розділу VІ «Прикінцеві та перехідні положення» Бюджетного кодексу України (далі — Кодекс).
Відповідно до оспорюваних положень законодавчих актів, норми і положення ст. 81 Закону України «Про прокуратуру» від 14 жовтня 2014 року №1697–VІІ (далі — Закон), якими врегульовано питання заробітної плати прокурорів, застосовуються у порядку та розмірах, встановлених Кабінетом міністрів України, виходячи з наявних фінансових ресурсів державного і місцевого бюджетів та бюджетів фондів загальнообов’язкового державного соціального страхування.
Автор клопотання, обґрунтовуючи свою позицію, вважає, що вирішення питання заробітної плати прокурорів, передбаченої ст. 81 Закону, як це закріплено вищевказаними законодавчими актами, «порушує конституційний принцип пріоритету (верховенства) закону і посягає на верховенство права як основоположний принцип правової держави». Суб’єкт права на конституційну скаргу також вважає, що вказаним положенням Кодексу Верховна Рада України надала Кабінету міністрів України право самостійно вирішувати питання заробітної плати прокурорів.
Цимбал М. А. зазначає, що делегування Верховною Радою України своїх виключних повноважень Кабінету міністрів не лише порушує конституційний принцип поділу державної влади на законодавчу, виконавчу та судову, створює загрозу для незалежності прокурорів, а й прямо посягає на гарантії фінансування прокуратури виключно у встановленому законом порядку як засаду організації її діяльності в цілому. Крім того, заявник стверджує, що оспорюване положення Кодексу «зменшує розмір визначеної Законом заробітної плати прокурорів, … звужує зміст та обсяг прав прокурора на заробітну плату, яка визначена Законом і має забезпечувати гідний статусу життєвий рівень».
Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що Конституційний Суд надасть свій висновок щодо положень ч. 3 ст. 88 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» щодо оскарження рішення ВККС, ухваленого за результатами кваліфоцінювання. Скаржник вважає, що закон не встановлює змістовні підстави для оскарження.
Також ми повідомляли, що Конституційний Суд України надасть свій висновок щодо норм закону, які передбачають сплату внеску при відкритті виконавчого провадження. Державний виконавець відмовив скаржниці у відкритті виконавчого провадження через несплату авансового внеску.
Ще раніше стало відомо, що КСУ розгляне деякі положення Кримінального процесуального кодексу, які забороняють оскарження дозволу на затримання. Скаржником у справі виступає колишній голова Вищого господарського суду України Віктор Татьков.