Постановлением Кабинета Министров Украины от 5 августа 2022 г. №868 утвержден Порядок предоставления электронных публичных услуг в автоматическом режиме. Он определяет механизм предоставления электронных публичных услуг в автоматическом режиме программными средствами информационно-коммуникационных систем, без дополнительной обработки субъектами предоставления электронных публичных услуг в режиме реального времени или с отложенным условием на основании заявлений (обращений, запросов) субъектов обращения, представленных в электронной форме с использованием средств Единого государственного веб-портала электронных услуг (Портал Дія).
Ниже приводим основные положения Порядка (на языке оригинала).
Електронні публічні послуги в автоматичному режимі надаються субʼєктам звернення, які пройшли електронну ідентифікацію та автентифікацію на Порталі Дія, у тому числі з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, кваліфікованих електронних підпису та печатки, а також інших засобів ідентифікації, які дають змогу однозначно встановлювати особу.
Субʼєктом звернення може бути фізична особа, фізична особа-підприємець, юридична особа, інша особа, яка звертається за отриманням електронних публічних послуг в автоматичному режимі.
Нормативно-правовими актами, що врегульовують порядок надання електронних публічних послуг в автоматичному режимі, можуть бути визначені додаткові вимоги до заявників, які є субʼєктами звернення.
Заяви (звернення, запити) на отримання електронних публічних послуг в автоматичному режимі формуються субʼєктами звернення на Порталі Дія після проходження ними електронної ідентифікації та автентифікації, у тому числі з використанням інтегрованої системи електронної ідентифікації, кваліфікованих електронних підпису та печатки, а також інших засобів ідентифікації, які дають змогу однозначно встановлювати особу.
Заяви (звернення, запити) формуються засобами Порталу Дія у довільній формі, придатній для сприйняття їх змісту, відповідно до відомостей, передбачених заявами (зверненнями, запитами) щодо надання електронних публічних послуг в автоматичному режимі.
Формування заяв (звернень, запитів) припиняється засобами Порталу Дія, якщо зазначені у заяві відомості:
надані не в повному обсязі;
не відповідають вимогам арифметичного та формато-логічного контролю;
не відповідають відомостям, отриманим засобами Порталу Дія з інформаційно-комунікаційних систем, держателями яких є відповідні органи державної влади або органи місцевого самоврядування (далі — інформаційно-комунікаційні системи).
Відповідальність за достовірність відомостей, що містяться в заявах (зверненнях, запитах), несуть субʼєкти звернення.
Після формування заяв (звернень, запитів) засобами Порталу Дія та накладення електронного підпису, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, заяви (звернення, запити) блокуються для редагування та засобами електронної інформаційної взаємодії передаються до інформаційно-комунікаційних систем.
На відомості, що передаються до інформаційно-комунікаційних систем, накладається кваліфікована електронна печатка технічного адміністратора Порталу Дія.
Засобами інформаційно-комунікаційних систем здійснюється перевірка відомостей на відповідність:
вимогам арифметичного та формато-логічного контролю;
відомостям, що містяться в інформаційно-комунікаційних системах.
За результатами проведення перевірки відомостей, що містяться в заявах (запитах, зверненнях), програмним забезпеченням відповідних інформаційно-комунікаційних систем надсилаються до Порталу Дія повідомлення про можливість надання електронної публічної послуги в автоматичному режимі.
У разі наявності можливості надання електронної публічної послуги в автоматичному режимі відповідна інформаційно-комунікаційна система забезпечує надання такої послуги з подальшим надсиланням до Порталу Дія інформаційного повідомлення про результат розгляду заяви (звернення, запиту) для забезпечення інформування субʼєкта звернення.
Результати надання електронних публічних послуг (виписки, витяги тощо) за наявності надсилаються до Порталу Дія для забезпечення доступу субʼєктів звернення до результатів розгляду заяв (звернень, запитів).
Обробка персональних даних суб’єктів звернення, необхідних для отримання електронних публічних послуг в автоматичному режимі, здійснюється з дотриманням вимог законодавства у сфері захисту персональних даних.
Електронна інформаційна взаємодія між інформаційно-комунікаційними системами та Порталом Дія здійснюється з використанням засобів системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів.
У разі відсутності технічної можливості передачі даних з використанням каналів зв’язку системи електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів електронна інформаційна взаємодія може здійснюватися з використанням інших інформаційно-комунікаційних систем із застосуванням в них відповідних комплексних систем захисту інформації з підтвердженою відповідністю за результатами державної експертизи в порядку, встановленому законодавством.
Обмін інформацією здійснюється в електронній формі з дотриманням вимог Законів України «Про електронні довірчі послуги», «Про захист персональних даних», «Про захист інформації в інформаційно-комунікаційних системах».
Автор: Наталья Мамченко
Подписывайтесь на наш Тelegram-канал t.me/sudua, на Youtube «Право ТВ», а также на нашу страницу в Facebook и в Instagram, чтобы быть в курсе самых важных событий.