Высший антикоррупционный суд в лице руководителя аппарата Богдана Крикливенко считает, что информация о том, какую долю в процентах судьи отчисляют из своего судейского вознаграждения, не должна дойти до общества.
Действительно, многие судьи в условиях войны очень осторожно относятся к вопросу публикации каких-либо данных о размерах судейского вознаграждения и об отчислениях из них на армию. Вместе с тем, многие суды помогают ВСУ, и помогают открыто (подробнее мы ранее писали).
Напомним, что размер судейского вознаграждения, которое состоит из оклада и различных доплат, регулирует статья 135 Закона «О судоустройстве и статусе судей».
Согласно с этим законом:
«Суддівська винагорода складається з посадового окладу та доплат за:
1) вислугу років;
2) перебування на адміністративній посаді в суді;
3) науковий ступінь;
4) роботу, що передбачає доступ до державної таємниці.
Базовий розмір посадового окладу судді становить:
1) судді місцевого суду - 30 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, розмір якого встановлено на 1 січня календарного року;
2) судді апеляційного суду, вищого спеціалізованого суду - 50 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, розмір якого встановлено на 1 січня календарного року;
3) судді Верховного Суду - 75 прожиткових мінімумів для працездатних осіб, розмір якого встановлено на 1 січня календарного року.
До базового розміру посадового окладу, визначеного частиною третьою цієї статті, додатково застосовуються такі регіональні коефіцієнти:
1) 1,1 - якщо суддя здійснює правосуддя у суді, що розташований у населеному пункті з кількістю населення щонайменше сто тисяч осіб;
2) 1,2 - якщо суддя здійснює правосуддя у суді, що розташований у населеному пункті з кількістю населення щонайменше п’ятсот тисяч осіб;
3) 1,25 - якщо суддя здійснює правосуддя у суді, що розташований у населеному пункті з кількістю населення щонайменше один мільйон осіб.
У випадку, якщо суд розміщується в декількох населених пунктах, застосовується регіональний коефіцієнт за місцезнаходженням органу, який провів державну реєстрацію такого суду.
Суддям виплачується щомісячна доплата за вислугу років у розмірі: за наявності стажу роботи більше 3 років - 15 відсотків, більше 5 років - 20 відсотків, більше 10 років - 30 відсотків, більше 15 років - 40 відсотків, більше 20 років - 50 відсотків, більше 25 років - 60 відсотків, більше 30 років - 70 відсотків, більше 35 років - 80 відсотків посадового окладу.
Суддям, які обіймають посади заступника голови суду, секретаря, голови судової палати, секретаря Пленуму Верховного Суду, секретаря Великої Палати Верховного Суду, виплачується щомісячна доплата в розмірі 5 відсотків посадового окладу судді відповідного суду, голові суду – 10 відсотків посадового окладу судді відповідного суду.
Суддям виплачується щомісячна доплата за науковий ступінь кандидата (доктора філософії) або доктора наук із відповідної спеціальності в розмірі відповідно 15 і 20 відсотків посадового окладу судді відповідного суду.
Суддям виплачується щомісячна доплата за роботу, яка передбачає доступ до державної таємниці, у розмірі залежно від ступеня секретності інформації: відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "Цілком таємно", - 10 відсотків посадового окладу судді відповідного суду; відомості та їх носії, що мають ступінь секретності "Таємно", - 5 відсотків посадового окладу судді відповідного суду».
В данный закон, как и в Закон, который регулирует вопрос доступа к публичной информации, не вносили изменения.
Таким образом, оклад (без перечисленных выше возможных доплат) судьи ВАКС составляет 50 прожиточных минимумов (для судей прожиточный минимум составляет сейчас 2102 грн).
Следует заметить, что в соответствии с ч. 2 статьи 6 Закона Украины «О доступе к публичной информации» ограничение доступа к информации осуществляется в соответствии с законом при соблюдении совокупности следующих требований: исключительно в интересах национальной безопасности, территориальной целостности или общественного порядка с целью предотвращения беспорядков или уголовных правонарушений, для охраны здоровья населения, для защиты репутации или прав других людей, для предотвращения разглашения информации, полученной конфиденциально, или для поддержания авторитета и беспристрастности правосудия; разглашение информации может причинить существенный вред этим интересам; ущерб от обнародования такой информации превалирует общественный интерес в ее получении.
Наносит ли публикация данных о размере судейского вознаграждения, установленного вышеуказанной статьей 135 Закона, или о том, сколько судьи отчисляют для ВСУ, ущерб авторитету правосудия, - с учетом декларируемой европейской открытости относительно недавно созданного Высшего антикорсуда -ответ на вопрос очевиден.
Подписывайтесь на наш telegram-канал t.me/sudua и на Youtube Право ТВ, а также на нашу страницу в Facebook и в Instagram, чтобы быть в курсе самых важных событий.