Лідер «Авто Євро Сила» прокоментував законопроєкт про скасування пільг на розмитнення авто

09:42, 28 апреля 2022
Лідер громадської організації «Авто Євро Сила» Олег Ярошевич розповів, чому закон про пільгове розмитнення автомобілів намагаються скасувати.
Лідер «Авто Євро Сила» прокоментував законопроєкт про скасування пільг на розмитнення авто
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

6 квітня 2022 року набув чинності Закон 2142-ІХ (законопроєкт 7190), яким було запроваджено пільговий режим ввезення більшості категорій автомобільних транспортних засобів для громадян. А саме вони повністю звільняються від сплати митних платежів – ввізного мита, акцизного податку та податку на додану вартість. Громадяни можуть самостійно задекларувати ввезене авто, без будь-яких брокерів. Закон викликав схвалення у суспільстві.

Однак вже за місяць до Ради внесли законопроєкт 7311, направлений на скасування пільг для всіх - у тому числі для тероборони, волонтерів та благодійних організацій. 

Лідер громадської організації «Авто Євро Сила» Олег Ярошевич прокоментував ініціативи стосовно скасування пільг для розмитнення авто.

«Протягом 5 років ми добивался саме того, що передбачено законом, який було прийнято місяць назад. Цей закон дає можливість підняти боєздатність армії - бо він був направлений саме на те, щоб сьогодні військові, волонтери знову не стикнулися з проблемою, яка з’явилася в кінці 2021 року, коли почали штрафувати людей, які у 2014 році завозили транспортні засоби на територію України. Закон дозволяє у стислі терміни забезпечити ЗСУ, територіальну оборону автомобілями для максимально швидкого пересування територією України.

Інший напрямок, який я бачу в цьому, це все ж таки дати можливість людям пересісти з «жигулів», «москвичів», «волг» на більш якісні, зручні та безпечні авто. Звісно, це не є проблема для столиці, але виїхавши у інші частини України, села, ми бачимо переважно такі старі авто.

Давайте говорити відверто і про те, що стотисячні міста, такі як Чернігів, Буча, Ірпінь, Гостомель і майже весь Схід постраждали від окупаційних військ. Останні просто забирали транспортні засоби, вивозили за межі України до РФ чи інших країн, бо у них немає статті за мародерство. Це сотні тисяч людей, які позбавилися власних транспортних засобів, полишаючи окуповані міста.

Я вважаю що це необхідний закон, який дав би розвиватися країні.

Мене бентежить, що ми вже довгий час кажемо про європейську унію, що ми хочемо жити за європейськими стандартами, але чомусь «автоолігархи» сьогодні знов ставлять «палки у колеса».

Ідея так цинічно призупинити закон, думаю, є нічим іншим, як лоббістичним моментом автоімпортерів-автоолігархів.

Я розумію, що за цей місяць вони вже скупили автомобілі, мені відомо, що близько 20 тисяч авто вони завезли на митну територію України, і їм достатньо, щоб торгувати. Навіщо давати звичайним людям можливість купувати якісні та дешеві авто?

«Автоолігархів» дратує така «конкуренція» зі звичайними громадянами, які отримали ширші можливості», - зауважив він.

«В Україні, якщо ти завіз авто вартістю тисячу євро, тисячу треба заплатити за розмитнення.

В Естонії у середньому розмитнення авто, наприклад з Германії, вартує 200 євро. У цю суму входить все, включно з номерними знаками.

У Литві ця процедура обійдеться приблизно у 75 євро. Якщо ми кажемо за Польшу - 250-350 євро. Найдорожче у Швейцарії - 400 євро.

Цей закон про пільгове розмитнення дійсно міг показати, що Україна йде до Європи та намагається стати європейською країною, де немає олігархів, що вказують, які закони приймати.

Тонкощі закону з часом дійсно можно було поправити - дати право купувати один автомобіль собі особисто, з забороною відчуження на рік. Можна було конкретними митними переходами або екологічними категоріями врегулювати цю процедуру.

Бо зараз йде мова не лише про легкові авто - це і швидкі медичні автомобілі, авто для дитячих будинків, техніка для посівної.

Економічний розвиток країни також включає у себе і можливість громадян швидко, зручно і безпечно пересуватися. Сьогодні, на щастя, люди припинили думати категоріями 90-х «я купив авто за 1000 доларів 10 років тому і маю його за 1000 доларів продати». Так, дійсно варість авто з моменту купівлі може значно впасти. Це більше не предмет, який переходить від покоління до покоління. І це нормально, бо ми живемо в європейській країні», - зауважив він.

Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Михайло Слободін
    Михайло Слободін
    суддя Східного апеляційного господарського суду
  • Михайло Новіков
    Михайло Новіков
    член Комітету Верховної Ради України з питань правової політики