Депутати та посадовці все частіше декларують належну їм криптовалюту. Це вимагає від них Закон України «Про запобігання корупції», згідно з яким у декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, в Розділі 8. «Нематеріальні активи» відповідно до діючої редакції статті 46 Закону України «Про запобігання корупції» повинна зазначатися інформація про такий вид нематеріального активу, як криптовалюти.
Але в парламенті вирішили, що цього замало, оскільки термін «криптовалюти» не в повній мірі відображає всю сукупність можливих активів із числа «віртуальних активів».
На думку законотворців більш ширшим, ніж криптовалюта є термін «віртуальні активи» і він дозволить охопити декларування більш повного кола цифрових активів, а саме криптовалют, криптотокенів (в тому числі отриманих від ICO), стейлблкоінів, невзаємозамінних криптотокенів (NFT), децентралізованих фінансів (DeFi) та ігрових валют.
Тому комітет з питань антикорупційної політики планує вже цього тижня розглянути проект Закону «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо уточнення терміна нематеріальних активів» № 5627 від 04.06.2021.
Згідно з ним вносяться зміни до статті 46 Закону України «Про запобігання корупції», а саме:
пропонується у декларації осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, зазначати відомості про нематеріальні активи, що належать суб’єкту декларування або членам його сім’ї, у тому числі об’єкти інтелектуальної власності, що можуть бути оцінені в грошовому еквіваленті, віртуальні активи.
До відомостей щодо нематеріальних активів включаються дані про:
- вид та характеристики таких активів;
- вартість активів у грошовій одиниці України на момент виникнення права власності;
- дату виникнення права на них,
а до відомостей щодо віртуальних активів – вид активу, його найменування, розмір, вартість на дату набуття права у грошовій одиниці України, а також ідентифікатор у системі обігу віртуальних активів, на якому містяться декларовані віртуальні активи, інформація про верифікацію суб’єкта декларування та/або члена його сім’ї в системі обігу віртуальних активів, зокрема, постачальником послуг, дані про транзакцію з набуття таких активів, достатні для ідентифікації сторін відповідної угоди.
Також у Закон України «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення» запровадять термін «система обігу віртуальних активів». Він буде означати програмний або програмно-апаратний комплекс обміну електронними даними, в якому забезпечується ідентифікація та обіг віртуальних активів.
Таким чином, держава намагатиметься мінімізувати ризики відмивання грошей, отриманих злочинним шляхом.
Головне науково-експертне управління пропонує розглянути можливість відтермінування набрання чинності відповідними змінами, а також дати доручення уповноваженим державним органам щодо приведення своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом та визначення форми такої декларації у частині інформації щодо віртуальних активів. Адже відповідно до ч. 1 ст. 45 Закону України «Про запобігання корупції» декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, подається за формою, що визначається Національним агентством з питань запобігання корупції.
Нагадаємо, що парламент 08.09.2021 року прийняв Закон «Про віртуальні активи», проте Президент України Володимир Зеленський повернув його назад без підпису, але з власними Пропозиціями, в яких зазначено, що цей закон не може бути підписаний з певних підстав. Тобто, наклав на нього вето.
Ветування закону відбулося внаслідок плутанини з визначенням регулятора ринку віртуальних активів, про що раніше розповідав SUD.ua
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.