У травні був поданий законопроект № 5488 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України щодо боротьби з проявами дискримінації». Ним же пропонується удосконалення механізму протидії порушенню прав людини через нетерпимість за такими ознаками, як раса, колір шкіри, сексуальна орієнтація чи гендерна ідентичність тощо.
Зокрема, у проєекті акта передбачається визначення терміна «нетерпимість». А вчинення правопорушення через нетерпимість пропонують визнати обставиною, яка обтяжує покарання за адміністративні та кримінальні правопорушення.
Проект закону був розроблений на базі Міністерства внутрішніх справ і подано урядові за підписом тодішнього міністра Арсена Авакова. Водночас Уряд за підписом Дениса Шмигаля передав проект на розгляд Верховної Ради.
А в листопаді депутати від фракцій «Слуга народу» та «За майбутнє» зареєстрували у Верховній Раді законопроект № 6327 «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за пропаганду відхилень від конституційних норм сім'ї, дитинства, материнства і батьківства». Разом з ним були подані і супутні № 6325 та № 6326.
Метою проекту № 6327 є «акцентована охорона конституційних норм сім’ї, дитинства, материнства і батьківства на законодавчому рівні та запровадження адміністративної відповідальності за пропаганду педофілії, гомосексуалізму та трансгендеризму».
Також пропонується ввести штрафи за «пропаганду педофілії, гомосексуалізму та трасгендеризму» розміром 17 тисяч грн для фізичних осіб, і 51 тисячі грн — для юридичних.
Якщо таке правопорушення, як зазначено у документі, вчинено повторно протягом року після накладення адміністративного стягнення, то для фізичних осіб передбачено штраф розміром 51 тисяча грн. Відповідно для юридичних — 85 тисяч грн.
Законопроектом № 6326 передбачено, бюджет не може містити видатків, що спрямовуються на реалізацію програм та заходів, які «мають ознаки пропаганди педофілії, гомосексуалізму та трансгендеризму».
А проект № 6325 пропонує заміну (вилучення) термінів «сексуальна орієнтація», «ґендерна ідентичність», «ґендерна рівність», «ґендерно-правова експертиза» тощо. Також дає визначення термінів «гомосексуалізм», «трансгендеризм», «порнографія» та інші.
А вже 6-го грудня депутаткою партії «Голос» Совсун Інною було зареєстровано цілий пакет законопроектів, як альтернативні.
№ 6325-1
У пояснювальній записці до проекту Закону зазначено, що його створено на противагу № 6325, яким гомосексуальність та трансгендерність прирівнюється до педофілії та яким пропонується їх тотальна заборона в суспільстві під егідою захисту конституційного підходу до визначення сім'ї.
«Такий законопроект як № 6325 посилює стигматизацію в суспільстві і дискримінує осіб за їхньою сексуальною орієнтацію та гендерною ідентичністю. В законопроекті № 6325 також вживаються така застаріла та дискримінаційна термінологія», - зазначено у пояснювальній записці.
Проект Закону передбачає комплексне внесення змін до чинного законодавства України для заборони підбурювання до дискримінації чи утисків щодо окремих осіб та їх груп.
«Законопроект буде пропагувати толерантне й недискримінаційне ставлення до осіб та їх груп незалежно від їх ознак, в тому числі їх сексуальної орієнтації та гендерної ідентичності», - йдеться у пояснювальній записці.
№ 6326-1
Цим законопроектом пропонується заборонити здійснення видатків на фінансування програм та заходів, які мають ознаки прямої чи непрямої дискримінації, або нетерпимості щодо окремих осіб та їх груп в залежності від ознак, якими такі особи чи групи осіб наділені.
№ 6327-1
Цей законопроект розроблено з метою ефективної кваліфікації та покарання осіб, що вчинили адміністративні та кримінальні правопорушення з підстав дискримінації та нетерпимості стосовно окремих осіб та їх груп в залежності від їх ознак та їх належності до певних груп.
Нагадаємо, що у спільній заяві щодо стратегічного партнерства України та Сполучених Штатів Америки було вказано:
«За підтримки США Україна продовжуватиме зміцнювати повагу до прав людини, громадянських та основних свобод, відповідно до міжнародних стандартів та зобов’язань, а також боротися з расизмом, ксенофобією, антисемітизмом та дискримінацією проти спільноти ЛГБТКІ+».
Раніше «Судово-юридична газета» писала, чи зможе ЄС позбавити Польщу фінансування через анти-ЛГБТ зони.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Youtube Право ТВ, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.