Юридичні особи, що забезпечують поглиблене вивчення окремих предметів, втратять фінансування місцевих бюджетів. Про це йдеться у законопроекті № 6224 про внесення змін до статті 103-2 Бюджетного кодексу України щодо вдосконалення механізму фінансування оплати праці педагогічних працівників, який вніс депутат від «слуг народу» Сергій Гривко.
У пояснювальній записці автор зазначив, що у сфері нормативного регулювання порядку фінансування з Державного бюджету України (за допомогою освітньої субвенції) оплати праці педагогічних працівників існує декілька невизначеностей. Зокрема, неврегульованим є питання оплати праці працівників так званих «міжшкільних ресурсних центрів».
Міжшкільний ресурсний центр (МРЦ) - юридична особа, що здійснює ресурсне забезпечення освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти, а також забезпечує поглиблене вивчення окремих предметів інваріантної та варіативної складових освітніх програм. МРЦ здійснюють свою діяльність шляхом укладання цивільно-правових угод з закладами загальної середньої освіти. Освітній процес організовується за «мережевою» формою навчання.
На даний час години педагогічного навантаження вилучаються з навчального плану закладу загальної середньої освіти, але кошти, виділені державною субвенцією на фінансування предмету, залишаються у базовому закладі освіти (школі). Оплату праці педагогічних працівників МРЦ здійснюють засновники – органи місцевого самоврядування. Автор вказує, що на викладання предметів, вивчення яких здійснюється через МРЦ (технології, трудове навчання, захист Вітчизни та інші), кошти виділяються двічі: один раз з державної субвенції, другий – з місцевого бюджету.
Проектом Закону передбачається внесення таких змін до статті 103-2 Бюджетного кодексу України. Зокрема, прописано, що освітня субвенція спрямовується на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників міжшкільних ресурсних центрів (міжшкільні навчально-виробничі комбінати) в частині забезпечення видатків на здобуття повної загальної середньої освіти.
Кабінет Міністрів України наділяється функціями здійснення перерозподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами.
Залишки коштів за освітньою субвенцією, не використані протягом наступного бюджетного періоду, вилучаються до державного бюджету. У подальшому їх мають спрямувати на оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти державної та комунальної власності. На думку автора, ця норма спрямована на стимулювання органів місцевого самоврядування до використання залишків освітньої субвенції протягом одного бюджетного періоду.
Раніше «Судово-юридична газета» писала, що Кабмін пропонує парламенту привести Податковий кодекс у відповідність до адміністративно-територіального устрою.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Youtube Право ТВ, щоб бути в курсі найважливіших подій.