«Слуга народу» нардеп Олександр Ткаченко зареєстрував в Верховній Раді законопроект № 6113 від 28.09.2021 про внесення змін до статті 109 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» (щодо обчислення строків застосування дисциплінарних стягнень), яким пропонує усунути дискримінаційний, на його погляд, підхід щодо обрахування строку застосування дисциплінарного стягнення до суддів.
Проектом Закону пропонується внести зміни до статті 109 Закону України «Про судоустрій і статус суддів», якими виключити «строк здійснення дисциплінарного провадження» із загального строку обчислення застосування дисциплінарного стягнення до суддів.
Для цього автор законопроекту пропонує виключити із частини 11 статті 109 Закону України «Про судоустрій і статус суддів» слова «чи здійснення відповідного дисциплінарного провадження».
Якщо його колеги погодяться з цією пропозицією, то вищезазначена норма буде виглядати наступним чином:
Стаття 109. Дисциплінарне стягнення стосовно судді
Необхідність законопроекту нардеп обґрунтовує наступним чином.
Відповідно до частини третьої статті 65 Закону України «Про державну службу», державний службовець не може бути притягнутий до дисциплінарної відповідальності, якщо минуло шість місяців з дня, коли керівник державної служби дізнався або мав дізнатися про вчинення дисциплінарного проступку, не враховуючи час тимчасової непрацездатності державного службовця чи перебування його у відпустці, або якщо минув один рік після його вчинення або постановлення відповідної окремої ухвали суду.
Статтею 148 Кодексу законів про працю України визначено, що дисциплінарне стягнення застосовується безпосередньо за виявленням проступку, але не пізніше одного місяця з дня його виявлення, не рахуючи часу звільнення працівника від роботи у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю або перебування його у відпустці. Крім того, дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше шести місяців з дня вчинення проступку.
Згідно з частиною тринадцятою статті 49 Закону України «Про Вищу раду правосуддя», дисциплінарна палата розглядає дисциплінарну справу протягом дев’яноста днів з дня її відкриття. Цей строк може бути продовжений Дисциплінарною палатою не більше ніж на тридцять днів у виключних випадках, у разі потреби додаткової перевірки обставин та/або матеріалів дисциплінарної справи.
Таким чином, терміни притягнення до дисциплінарної відповідальності суддів є надмірно тривалими та навіть дискримінаційними, порівняно з іншими особами, уповноваженими на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, що потребує відповідного законодавчого врегулювання.
До того ж, за теорією, права відповідальність за вчинення правопорушення має бути максимально наближеною до дня вчинення такого правопорушення.
Законопроект розгляне Комітет з питань правової політики. Якщо Верховна Рада його ухвалить, він набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Раніше законопроект про додаткові підстави відповідальності суддів було погоджено парламентським Комітетом.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.