На початку серпня Президент Володимир Зеленський підписав схвалений парламентом законопроект № 5495 про особливості надання електронних публічних послуг, яким має бути скасовано збір довідок, інформація про які вже є в органах влади. Сам закон має набрати чинності через три місяці з дня його опублікування.
Суть закону в тому, що громадянину тепер, аби отримати послугу в органі влади, не треба буде збирати довідки, адже всі необхідні документи органи повинні будуть отримувати напряму один від одного.
Законом передбачено, якщо законодавством для отримання публічної (електронної публічної) послуги вимагається подання документів та/або інформації, що міститься в інформаційно-телекомунікаційних системах, такі документи та/або інформація не подаються, а в заяві (зверненні, запиті) про надання публічної (електронної публічної) послуги зазначаються відомості, необхідні для надання такої послуги.
У такому випадку документи або інформація, необхідні для надання відповідної публічної послуги, отримуються органом без участі суб’єкта звернення, на підставі зазначених у заяві відомостей шляхом доступу до відповідних інформаційно-телекомунікаційних систем або в автоматичному режимі шляхом електронної інформаційної взаємодії інформаційно-телекомунікаційних систем.
Якщо для отримання публічної послуги вимагається подання документів, що не містяться в інформаційно-телекомунікаційних системах, то такі документи не подаються, а в заяві (зверненні, запиті) про надання публічної (електронної публічної) послуги зазначаються відомості, необхідні для надання такої послуги, або до такої заяви додаються копії відповідних документів, засвідчені підписом суб’єкта звернення.
У такому випадку суб’єкт надання публічних послуг або програмні засоби відповідної інформаційно-телекомунікаційної системи в автоматичному режимі надсилають до суб’єкта, який видав документ послуги, відповідному державному нотаріальному архіву, запит щодо підтвердження видачі такого документа та/або достовірності відомостей через систему електронної взаємодії електронних ресурсів.
Суб’єкт, який видав документ, протягом трьох робочих днів з дня отримання запиту щодо підтвердження видачі відповідного документа підтверджує або заперечує його. Якщо протягом трьох робочих днів відповідь на запит не отримано, суб’єкт надання публічних послуг надає її з урахуванням принципу надання публічної послуги за замовчуванням.
У разі якщо законодавством для отримання публічної послуги вимагається подання документів у паперовій формі, такі документи можуть подаватися у формі електронного відображення інформації, що міститься у відповідному документі, засобами інформаційно-телекомунікаційних систем.
В коментарі «Право-ТВ» народний депутат від «слуг народу» Олексій Жмеренецький зазначив таке стосовно цього закону.
«Жоден орган влади не може вимагати від людину довідку, яка є в наявності щодо іншого органу влади. Це означає, що всі реєстри будуть поєднані і якщо людина звертається до органу влади за послугою, то той орган, до якого звертаються, повинен в автоматичному режимі взяти в іншого органу влади і надати послугу. Тобто Paperless стосується саме громадянина, від якого більше не буде вимагатися ходити по кабінетах і збирати в одних державних органах довідки, аби потім віднести їх іншим державним органам», - сказав депутат.
Раніше «Судово-юридична газета» писала, що таке paperless та як цифровий паспорт замінить українцям звичайний.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.