Куди підуть діти після 9 класу: Зеленський підписав закон

17:58, 6 августа 2021
Зміни передбачають, що ліцей може бути сформований у будь-якому населеному пункті рішенням місцевої ради за умови наповнюваності 25 учнями двох класів та наявності мінімум 3 профілів навчання.
Куди підуть діти після 9 класу: Зеленський підписав закон
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Президент України Володимир Зеленський підписав схвалений Верховною Радою у другому читанні законопроект № 4629-1 про внесення змін до деяких законів України щодо вдосконалення механізмів формування мережі ліцеїв для запровадження якісної профільної середньої освіти, який регулює процес навчання учнів після 9 класу.

Згідно зі змінами до законодавства діти до 9 класу включно будуть навчатися в гімназіях, а з 10 класу - у ліцеях.

Автори в пояснювальній записці писали, що у новому Законі України «Про повну загальну середню освіту», що був прийнятий Верховною Радою у січні 2020 року, були сформульовані положення, спрямовані на формування мережі ліцеїв, які мали б забезпечувати надання трирічної профільної середньої освіти протягом навчання у 10-12 класах.

Формування такої мережі ліцеїв планувалося здійснити до 2024 року, пришвидшивши початок надання трирічної профільної середньої освіти в рамках реформи «Нова українська школа».

При цьому депутати зазначають, що необхідно подовжити перехідний період для трансформації мережі закладів освіти, а також уточнити окремі положення, що спрямовані на вдосконалення правового регулювання функціонування ліцеїв, визначити освітню термінологію тощо.

Для започаткування та провадження освітньої діяльності комунального ліцею засновник має забезпечити відповідність такого закладу освіти вимогам, що визначені положенням про ліцей, ліцензійними умовами, у тому числі щодо:

- функціонування не менше двох класів  (не менше одного - у гірській місцевості) з наповнюваністю не менше 25 учнів у кожному з них протягом кожного року здобуття профільної середньої освіти. Раніше у проекті була вимога 4 класи;

- створення безпечного, інклюзивного та цифрового освітнього середовища. Під безпечним середовищем розуміється сукупність умов у закладі освіти, що унеможливлюють заподіяння учасникам освітнього процесу фізичної, майнової та/або моральної шкоди, зокрема внаслідок недотримання вимог санітарних, протипожежних та/або будівельних норм і правил, законодавства щодо кібербезпеки, захисту персональних даних, безпечності та якості харчових продуктів та/або надання неякісних послуг з харчування шляхом фізичного та/або психологічного насильства, експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, приниження честі, гідності, ділової репутації (булінг (цькування), поширення неправдивих відомостей тощо), пропаганди та/або агітації, у тому числі з використанням кіберпростору, а також унеможливлюють вживання на території та в приміщеннях закладу освіти алкогольних напоїв, тютюнових виробів, наркотичних засобів, психотропних речовин;

- забезпечення здобуття учнями профільної середньої освіти відповідно до профілів навчання (не менше трьох) з навчальним навантаженням та з можливістю обрання учнями навчальних предметів (інтегрованих курсів, інших освітніх компонентів) в обсягах, що визначаються законодавством;

- підвезення (у разі потреби) учнів і педагогічних працівників до закладу освіти (місця навчання, роботи) та у зворотному напрямку до місця проживання;

- забезпечення проживання учнів у пансіонах у разі, якщо час їх доїзду до ліцею буде становити більше норми, визначеної законодавством;

- забезпечення вільного (без обмежень) і безоплатного доступу учням та педагогічним працівникам у приміщеннях закладу освіти, у тому числі й у пансіоні, до бездротового інтернету;

- забезпечення здобувачів освіти харчуванням.

Рішення про утворення, реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) закладу загальної середньої освіти приймає його засновник.

Рішення про утворення комунальних початкових шкіл, гімназій як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають міські, сільські, селищні ради.

Рішення про утворення комунальних ліцеїв як окремих юридичних осіб, їх реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) приймають Верховна Рада Автономної Республіки Крим, обласні, міські, селищні, сільські радиТобто тепер немає вимоги у 50 тисяч населення.

Серед цікавого можна виділите і те, що за рішенням засновника початкова школа, гімназія може включати дошкільний підрозділ, за умови його розміщення в окремій будівлі або відокремленому приміщенні з окремими входом/виходом і територією.

Крім того, за рішенням засновника, ліцей може також забезпечувати здобуття базової середньої освіти та, як виняток, здобуття початкової освіти.

Передбачається, що для дітей, які перебувають на стаціонарному лікуванні в закладах охорони здоров'я, в Україні утворюється та діє спеціально уповноважена державна установа, що організує і забезпечує надання таким дітям освітніх послуг у сферах дошкільної та повної загальної середньої освіти.

Заклад загальної середньої освіти може мати статус опорного, під яким пропонується розуміти «заклад загальної середньої освіти, що має у своєму складі філії та/або здійснює підвезення здобувачів освіти, педагогічних працівників (за потреби) до цього закладу і у зворотному напрямку, а також забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами, має сучасну матеріально-технічну і навчально-методичну базу, безпечне освітнє середовище та спроможний відповідно до вимог закону забезпечувати здобуття на належному рівні початкової, базової та/або профільної середньої освіти на рівні державних стандартів».

Раніше Зеленський підписав закони, необхідні Україні для впровадження судової реформи.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал і на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Михайло Слободін
    Михайло Слободін
    суддя Східного апеляційного господарського суду
  • Михайло Новіков
    Михайло Новіков
    член Комітету Верховної Ради України з питань правової політики