До «Судово-юридичнаої газети» звернулися дві читачки стосовно проблеми крадіжок комунального майна і того факту, що Київтеплоенерго примушує громадян платити за вкрадене.
Зокрема, перша читачка зазначає, що в її багатоповерховому будинку вкрали лічильник обрахунку тепла. Сама дописувачка вчасно сплатила по всіх рахунках, однак потім прийшла платіжка з вказаним боргом на суму 1100 грн. Як пояснили їй у Київтеплоенерго, саме з мешканців будинку стягнули відшкодування на новий лічильник.
Інша дописувачка «Судово-юридичної газети» зазначила, що у 2017 році в її та сусідніх будинках була змінена система опалення. Мешканці запідозрили щось недобре восени 2018 року, коли батареї залишилися холодними з настанням опалювального сезону. Кожний наступний сезон був невтішним, починався набагато пізніше, а закінчувався раніше встановлених владою строків. Зате платіжки завжди були «гарячі». І звернення не допомогли отримати перерахунок.
Як з’ясували мешканці, комунальне підприємство «Група впровадження проекту з енергозбереження в адміністративних і громадських будівлях м. Києва», замовивши у 2017 році переобладнання ІТП в будинках, не подумало і не виділило кошти на збереження й обслуговування встановлюваного обладнання. Тому дуже швидко обладнання було або розкрадене, або вийшло з ладу.
Тобто стара система опалення відсутня, а нова не може працювати через відсутність її складових частин.
Станом на сьогодні в ІТП відсутні обидва циркуляційні насоси. А без них неможливе перекачування теплоносія в трубопроводах системи опалення будинку.
Про це велися перемовини з Нацполіцією, КП ГВП, КП «Київтеплоенерго»:
КП «Київтеплоенерго» відзвітували, що ГВП відновлено і взагалі повний порядок, хоча запит був про відсутні циркуляційні насоси ЦО.
Нацполіція передала звернення до керівництва Нацполіції. Але відповіді так і не було отримано.
КП ГВП розповіли про передачу проектної та виконавчої документації КП «Київтеплоенерго»; а ті відмовляються брати ІТП багатоповерхівок на обслуговування. Таким чином висять ІТП у правовому вакуумі.
При цьому у підвальних приміщеннях, де розміщувалося обладнання і лічильники, не було ні дверей, ні відповідальних осіб, які мали слідкувати за тим, щоб не відбувалося крадіжок. І навіть після них жодних заходів з охорони вказаних приміщень здійснено не було: дверей та замків ніхто не поставив. Тому читачки побоюються, що при нових фактах крадіжок їм знову доведеться все оплачувати з власної кишені.
Відтак у читачок виникає логічне запитання: хто є відповідальною особою за збереження лічильників тепла та устаткування для подачі тепла (насосів, труб тощо) в будинках.
Хто має відшкодовувати вартість лічильників чи устаткування в разі їх викрадення у будинках, де немає ОСББ.
Хто має нести відповідальність за викрадення лічильників тепла та устаткування в будинках.
Чому в разі викрадення лічильників на тепло їхню вартість сплачують мешканці будинку, де немає ОСББ.
Яким чином Київтеплоенерго захищає лічильників та устаткування подачі тепла від кражі в будинках, де немає ОСББ.
З даним запитом «Судово-юридична газета» звернулася до Київтеплоенерго, однак відповіді поки не отримала.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.