Рада ухвалила законопроект Андрія Геруса: як спростять приєднання до електричних мереж

16:29, 15 июля 2021
Новий закон про спрощення приєднання до електричних мереж врегульовує питання сервітуту та запроваджує «єдине вікно».
Рада ухвалила законопроект Андрія Геруса: як спростять приєднання до електричних мереж
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

Верховна Рада за рекомендацією Комітету Верховної Ради України з питань енергетики та житлово-комунальних послуг ухвалила в другому читанні законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення приєднання до електричних мереж» № 5009 від 03.02.2021.

Новим законом запроваджуються наступні зміни:

1. Передбачається можливість розробки проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності у користування для розміщення та експлуатації лінійних об’єктів енергетичної інфраструктури без отримання у органів виконавчої влади або місцевого самоврядування дозволу на його розробку.

2. Передбачається застосування принципу мовчазної згоди при затвердженні відповідними органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та наданні їх у користування операторам систем розподілу для будівництва та експлуатації лінійних об’єктів енергетичної інфраструктури.

3. Скорочується строк внесення змін до відомостей Державного земельного кадастру до одного дня та врегульовується питання надання відмов в державній реєстрації земельної ділянки в Державному земельному кадастрі.

4. Врегульовано поняття лінійного об’єкту енергетичної інфраструктури : таким об’єктом визнається комплекс об’єктів енергетичної інфраструктури, включаючи наземні, надземні та підземні об’єкти, пов’язані повітряними та кабельними лініями та призначені для передачі та розподілу електричної енергії, а також будівлі та споруди, площею до 40 м2, в тому числі, але не виключно, електричні підстанції, трансформаторні підстанції, розподільчі пункти та пристрої, споруди опорних конструкцій, допоміжне обладнання, зв’язані з ними єдиним технологічним процесом, які забезпечують безпечну та надійну експлуатацію, виробництво, передачу і розподіл електричної та теплової енергії.

5. Визначається процедура укладення договору про встановлення земельного сервітуту на земельних ділянках державної та комунальної власності.

6. Встановлюється, що розроблення та узгодження проектної документації лінійної частини приєднання електроустановок замовника потужність до 1 МВт, відведення земельних ділянок для їх розміщення здійснюється виключно оператором систем розподілу.

7. Запроваджується механізм «єдиного вікна» для:

  • подання замовниками та розробниками проектної документації на будівництво, реконструкцію та/або технічне переоснащення електричних мереж зовнішнього електрозабезпечення електроустановок замовника (до точки приєднання електроустановок замовника) та проектної документації на будівництво електричних мереж лінійної частини приєднання (далі-проектної документації) заяв, запитів, отримання вихідних даних, інформації та відомостей, необхідних для здійснення проектування та виконання будівельно-монтажних робіт;
  • узгодження із заінтересованими сторонами, зокрема органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями проектної документації;

8. Передбачається можливість будівництва лінійних об’єктів енергетичної інфраструктури на землях державної та комунальної власності без необхідності їх відведення, у разі якщо таке будівництво здійснюється відповідно до містобудівної документації.

9. Скасовується необхідність отримання дозволу на порушення елементів благоустрою у разі здійснення будівельно-монтажних робіт з будівництва лінійних об’єктів енергетичної інфраструктури, замінивши його механізмом повідомлення про початок виконання таких робіт.

10. Скасовується необхідність погодження матеріалів топографо-геодезичних робіт з органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування.

11. Скасовується необхідність проведення оцінки екологічного впливу при будівництві кабельних ліній.

12. Розширюється перелік суб’єктів, які зобов’язані здійснювати оприлюднення геопросторових даних, що наявні в їх розпорядженні та володінні.

13. Передбачається відповідальність операторів системи розподілу та системи передачі за не оприлюднення інформації про величину коефіцієнтів завантаження трансформаторних підстанцій основної мережі оператора систем розподілу напругою 35-110(154) кВ (для кожної територіальної одиниці оператора систем розподілу) інформації про лінії електропередавання та трансформаторні підстанції напругою 150(110)-35(20)-10(6)/0,4 кВ (із зазначенням інформації про завантаження підстанцій та резерву потужності) з прив'язкою до географічних даних у геодезичній інформаційно-технічній системі та наданні необґрунтованої відмови у приєднанні електроустановок замовників до електричних мереж.

14. Передбачається відповідальність посадових осіб органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій за несвоєчасне узгодження або неузгодження проектної документації.

Як будуть укладатися договори про встановлення сервітуту

Експлуатуюче підприємство, яке має намір укласти договір про встановлення сервітуту на земельній ділянці державної або комунальної власності для будівництва, розміщення та експлуатації лінійних об’єктів енергетичної інфраструктури, зареєстрованій у Державному земельному кадастрі, звертається з відповідним клопотанням до органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, які відповідно до повноважень, визначених статтею 122 Земельного кодексу України, передають у власність або користування таку земельну ділянку.

До клопотання додаються підписаний уповноваженою особою експлуатуючого підприємства проект договору про встановлення земельного сервітуту.

Відповідний орган виконавчої влади або орган місцевого самоврядування в межах повноважень протягом п’яти робочих днів розглядає подане клопотання з доданими до нього документами, підписує договір про встановлення земельного сервітуту або надає вмотивовану відмову у його укладенні.

В укладенні договору може бути відмовлено виключно у разі:

  • клопотання разом з доданими документами подане до органу до повноважень якого не відноситься передача у власність або користування такої земельної ділянки;
  • разом з клопотанням не подано проект договору про встановлення земельного сервітуту;
  • запропонований проект договору про встановлення сервітуту не містить всіх істотних умов.

Якщо у встановлений строк експлуатуюче підприємство не отримало підписаний уповноваженою особою відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування договір про встановлення земельного сервітуту або вмотивовану відмову в укладенні такого договору, або отримало відмову в укладенні договору з підстав, не передбачених частиною другою цієї статті, такий договір вважається укладеним та підлягає державній реєстрації.

Запроваджується «єдине вікно».

Механізм «єдиного вікна» надає можливість взаємодії розробників проектної документації, її замовників, операторів систем розподілу, виконавців будівельно-монтажних та пусконалагоджувальних робіт із заінтересованими особами, зокрема з органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями, шляхом подання в електронному вигляді через єдиний державний інформаційний вебпортал «Єдине вікно замовників та розробників проектної документації» проектної документації, документів та відомостей, інформаційних повідомлень, звернень, заяв, запитів та отримання необхідної інформації, документів, відомостей, узгоджень, дозволів.

Раніше влада запропонувала запровадити примусовий обмін земельних ділянок у судовому порядку.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.

 

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Михайло Слободін
    Михайло Слободін
    суддя Східного апеляційного господарського суду
  • Михайло Новіков
    Михайло Новіков
    член Комітету Верховної Ради України з питань правової політики