Комітет з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів підтримав законопроект про внесення змін до статті 5 Закону України «Про гуманітарну допомогу» (р. № 3527, друге читання). У пояснювальній записці зазначено, що проект акта розроблений з метою забезпечення оперативності прийняття рішень на місцях, що має на меті виконання завдань, передбачених із заходів забезпечення матеріально-технічними засобами, реформою місцевого самоврядування та територіальної організації влади в Україні.
Зокрема, у законопроекті передбачається розширити повноваження Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій щодо визнання гуманітарною допомогою вантажів вагою до 12 тонн, а не 3, як передбачено діючим законодавством.
Також передбачається, що місцеві державні адміністрації здійснюють визнання гуманітарною допомогою вантажів, місцезнаходження отримувачів та набувачів яких визначено на території відповідної адміністративно-територіальної одиниці:
У проекті прописано забезпечення органів місцевого самоврядування транспортними засобами спеціального та спеціалізованого призначення, що передаються як гуманітарна допомога для забезпечення соціально-економічних потреб територіальних громад. Такі транспортні засоби не можуть бути відчужені протягом 10 років за будь-якими цивільно-правовими угодами, крім безоплатної передачі іншій сільській, селищній, міській раді.
За результатами розгляду депутати вирішили доопрацювати та створити робочу групу для аналізу законопроектів:
- про внесення змін до деяких законів України щодо створення сприятливих умов для працевлаштування осіб з інвалідністю (р. № 5344, Кабінет Міністрів України);
- про внесення змін до деяких законів України щодо створення сприятливих умов для працевлаштування осіб з інвалідністю (р. № 5344-1, н.д. Тимошенко Ю., Цимбалюк М.);
- про внесення змін до деяких законів України щодо сприяння зайнятості осіб з інвалідністю (р. № 5344-2, н.д. Королевська Н. та інші);
- про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення прав осіб з інвалідністю на працю (р. № 5344-3, н.д. Третьякова Г.).
Зокрема кабмінівський законопроект передбачає, що підприємства, установи та організації, фізичні особи — підприємці створюють робочі місця для працевлаштування осіб з інвалідністю, здійснюючи для цього заходи із розумного пристосування, у тому числі за рахунок власних коштів та/або коштів Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю.
Підбір робочого місця для особи з інвалідністю проводиться переважно там, де працювала особа до настання інвалідності, з урахуванням висновку медико-соціальної експертної комісії, її побажань до умов праці, а також наявних у неї професійних знань і навичок.
При цьому в проекті прописаний обов’язок роботодавця по створенню комфортного робочого місця для таких осіб, а також можливість виконувати роботу вдома.
Особа з інвалідністю, яка не досягла пенсійного віку, не працює, але бажає працювати, має право бути зареєстрованою у територіальному органі центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері зайнятості населення та трудової міграції, як безробітна.
Роботодавцям за рахунок коштів Фонду соціального захисту осіб з інвалідністю надаються дотації на створення робочих місць, призначених для працевлаштування осіб з інвалідністю тощо.
Також депутати відклали розгляд проекту Закону про захист трудових мігрантів та боротьбу з шахрайством у працевлаштуванні за кордон (р. № 2365, друге читання).
Комітет відправив на доопрацювання проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо дострокового виходу на пенсію (р. № 3053 доопрацьований, н.д. Королевська Н. та інші), а також депутати не підтримали включення до порядку денного проектів про внесення змін до Закону України «Про соціальний захист дітей війни» щодо підвищення рівня пенсійного забезпечення дітей війни та відновлення (збільшення) для них існуючих раніше пільг (р. № 3737 доопрацьований, н.д. Королевська Н. та інші) та про внесення змін до Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» щодо підвищення розмірів трудових пенсій внаслідок збільшення величини оцінки одного року страхового стажу, зменшення пенсійного віку та страхового стажу як умов призначення пенсії за віком (р. № 3738 доопрацьований, н.д. Королевська Н. та інші).
Раніше у парламенті зареєстрували проект Закону про правотворчу діяльність.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.