Депутати на засіданні Комітету з питань соціальної політики та захисту прав ветеранів не змогли дійти згоди щодо законопроектів, що стосуються введення загальнообов'язкового накопичувального пенсійного забезпечення.
Зокрема, депутати розглядали проекти законів:
- про загальнообов'язкове накопичувальне пенсійне забезпечення (р. № 2683, повторне перше читання).
- про внесення змін до деяких законів України щодо накопичувальної системи державного пенсійного страхування (р. № 2683-2, н.д. Королевська Н. та інші)
- про загальнообов’язкове накопичувальне пенсійне забезпечення (р. № 2683-3, н.д. Струневич В., Третьякова Г.).
Перший і третій законопроекти вводять накопичувальну систему. А законопроект № 2683-2, який пропонує реформу солідарної пенсійної системи, депутати не підтримали. Більшу частину часу парламентарі обговорювали законопроект № 2683-3.
Законопроектом передбачається встановити обов’язкову участь у системі накопичувального пенсійного забезпечення всіх категорій працездатних осіб до досягнення ними пенсійного віку та залучення роботодавців до сплати пенсійних внесків на паритетних засадах. Роботодавці сплачуватимуть 2% від розміру заробітної плати працівників, а учасники системи (працюючі особи) – 2% від заробітної плати (доходу).
Пропонується встановити, що кошти накопичувальної системи є власністю учасників системи (осіб, із заробітної плати яких здійснюються відрахування) у розмірі, накопиченому на їхніх індивідуальних пенсійних рахунках чи депозитних пенсійних рахунках, а у випадку смерті особи право власності на пенсійні заощадження переходять до її спадкоємців. Кошти повинні зберігатися у пенсійних фондах чи на депозитних пенсійних рахунках в банках, допущених до діяльності у другому рівні пенсійної системи. Персоніфікований облік учасників вестиметься у Єдиному соціальному реєстрі.
Міністерство фінансів дало негативний висновок на цей законопроект. За словами представника міністерства, він зробив би таку систему добровільною. У свою чергу Міністерство соціальної політики оголосило законопроекту № 2683-3 підтримку. Представник Національного банку України висловив думку, що законопроект має бути доопрацьований. А ось депутати-опоненти, переважно з опозиції, вказали, що норматив не містить запобіжників на банкрутство приватного пенсійного фонду, не зрозуміло, яким чином вкладникам повернути кошти та захистити гроші від інфляції. Відтак депутати вирішили відкласти ухвалення рішення щодо цих законопроектів.
Також Комітет рекомендував парламенту схвалити у другому читанні проект закону про внесення змін до деяких законів України щодо посилення соціальних гарантій осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю (р. № 4113).
Проект передбачає внесення змін до законів України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», «Про державний кордон України», ☺Про державну прикордонну службу України», «Про прикордонний контроль» в частині посилення соціальних гарантій для осіб з інвалідністю та дітей з інвалідністю, надання права позачергового обслуговування в будь-яких касах, на підприємствах, в установах та організаціях усіх форм власності та підпорядкування, які надають будь-які послуги населенню, а також забезпечення позачергового пропуску осіб з інвалідністю першої групи, дітей з інвалідністю, осіб з інвалідністю, які їдуть на лікування (за наявності підтвердних документів), та осіб, які супроводжують осіб з інвалідністю або дітей з інвалідністю (не більше ніж дві особи, які супроводжують особу з інвалідністю або дитину з інвалідністю), через державний кордон України, контрольні пункти в’їзду на тимчасово окуповані території та виїзду з таких територій не частіше ніж один раз на тиждень в один бік, за відсутності у транспортних засобах, якими вони переміщуються, інших осіб.
Раніше «Судово-юридична газета» писала, що профільний комітет Ради підтримав обмеження максимального розміру заробітної плати для окремих категорій осіб.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.