Комітет з питань освіти, науки та інновацій відправив на доопрацювання законопроект, який пропонував встановити, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, у підпорядкуванні яких перебувають державні і комунальні заклади освіти, забезпечують безоплатним гарячим харчуванням за рахунок коштів державного бюджету (р. № 4340 від 06.11.2020, н.д. В. Новинський, В.Гриб, М. Магомедов та ін.).
Також депутати на своєму засіданні відхилили проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо забезпечення мовних прав корінних народів, національних меншин України у сфері освіти (р. № 4648 від 26.01.2021, н.д.Ю.Бойко, В.Рабінович, В.Медведчук та ін). Законопроектом пропонувалося передбачити, що особам, які належать до корінних народів, національних меншин України, гарантується право на навчання в державних, комунальних та корпоративних закладах освіти для здобуття дошкільної та загальної середньої освіти, поряд із державною мовою, мовою відповідного корінного народу, національної меншини. Депутати хотіли, аби це право реалізувалося шляхом створення відповідно до законодавства окремих класів (груп) з навчанням відповідною мовою поряд із державною мовою.
Депутати також відправили два законопроекти про внесення змін до деяких законів України щодо уточнення окремих положень про мову освіти (р. № 4648-1 від 09.02.2021, н.д. М.Княжицький) та про внесення змін до Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» щодо приведення у відповідність із деякими законодавчими актами (р. № 4542 від 24.12.2020, КМУ) на доопрацювання.
Перший законопроект пропонує передбачити право особам з порушенням слуху на навчання жестовою мовою та на вивчення української жестової мови або жестової мови відповідного корінного народу чи національної меншини в закладах освіти. Другим пропонується внести зміни до частини другої статті 26 Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні», що стосуються класифікації та термінології технічних та інших засобів реабілітації, відповідно до міжнародних стандартів. Крім того, передбачено привести термінологію Закону України «Про реабілітацію осіб з інвалідністю в Україні» у відповідність до законів України «Про освіту», «Про повну загальну освіту», «Про дошкільну освіту», «Про професійну (професійно-технічну) освіту», «Про автомобільний транспорт».
У зв’язку з тим, що автор не наполягав і підкомітет рекомендував відхилити, депутати відхилили проект Постанови Верховної Ради України «Про встановлення іменних стипендій Верховної Ради України з метою реалізації державної молодіжної політики, спрямованої на створення сприятливих умов для підвищення життєвого рівня учасників зовнішнього незалежного оцінювання, які отримали найвищий результат» (р.№ 4605 від 16.01.2021, О. Качура).
Раніше «Судово-юридична газета» писала, що Міністерство освіти і науки, фонд «The LEGO Foundation» та Австралійська рада освітніх досліджень (ACER) розпочинають моніторинг якості початкової освіти, щоб перевірити, як у початкових школах впроваджують ігрові методи навчання.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.