Рада збереться на позачергове засідання для розгляду законопроекту № 5247 про внесення змін до статті 9-2 Закону України "Про лікарські засоби" щодо державної реєстрації вакцин або інших медичних імунобіологічних препаратів під зобов'язання. Про це повідомила в соцмережах нардеп Анастасія Ляшенко.
Внесений Кабміном законопроект вже набув широкого розголосу через свій скандальний зміст.
Проектом пропонується внести зміни до статті 92 Закону України «Про лікарські засоби» щодо державної реєстрації вакцин або інших медичних імунобіологічних препаратів під зобов’язання. А саме:
Громадськість побоюється, що таким чином Кабмін планує зняти з себе та з виробників вакцин відповідальність за випадки невдалої вакцинації.
При цьому Комітет з питань здоров'я нації, медичної допомоги та медичного страхування на засіданні 18 березня 2021 рекомендував Верховній Раді ухвалити законопроект за основу і в цілому як закон.
Комітет вважає за доцільне внести до законопроекту уточнення та доповнення, спрямовані на забезпечення захисту прав пацієнтів, а саме:
1) запропоновану редакцію пункту 6 статті 9-2 доповнити:
після слів «медичних працівників» словами «якщо застосування таких вакцин або інших медичних імунобіологічних препаратів здійснювалось відповідно до інструкції, затвердженої центральним органом виконавчої влади України, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я;
абзацом другим такого змісту:
«У разі настання таких наслідків державою забезпечується здійснення відповідних компенсаційних виплат у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України»;
2) пункт 2 законопроекту виключити;
3) доповнити законопроект розділом «Прикінцеві положення» такого змісту:
«II. Прикінцеві положення
привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом та забезпечити розробку та прийняття нових нормативно-правових актів, необхідних для реалізації цього Закону;
забезпечити приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади своїх нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом та прийняття ними нових нормативно-правових актів, необхідність яких випливає з цього Закону.
ГНЕУ різко висловилося щодо законопроекту відверто зазначивши, що пропозиція законопроекту щодо надання імунітету виробникам лікарських засобів та/або власникам реєстраційних посвідчень за будь-які наслідки, спричинені застосуванням таких вакцин або інших медичних імунобіологічних препаратів для специфічної профілактики коронавірусної хвороби (COVID-19), є такою, що несе ризики надходження на національний фармацевтичний ринок неякісних лікарських засобів, а тому не узгоджується з державною політикою у сфері охорони здоров’я.
Крім того, на думку Головного управління, якщо у відповідних положеннях мова йде про звільнення від будь-якої юридичної відповідальності, то неможливо погодитись із тим, що відповідні особи звільнятимуться від такої відповідальності (зокрема, кримінальної) навіть у випадках заподіяння смерті або тяжкої шкоди здоров’ю великій кількості людей.
Окрім того, непрогнозовані ризики для імунітету держави та її власності від юрисдикції судів інших держав вбачаються у новелі законопроекту щодо надання центральному органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері охорони здоров’я не тільки мати право брати зобов’язання від імені України, пов’язані із закупівлею, застосуванням вакцин або інших медичних імунобіологічних препаратів для специфічної профілактики коронавірусної хвороби (COVID-19), але й право відмови від суверенного імунітету щодо таких зобов’язань.
Також стало відомо, що Гетманцев продавив через Комітет податкову амністію, попри нищівну критику ГНЕУ.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал та на Twitter, щоб бути в курсі найважливіших подій.