17 лютого парламент прийняв за основу проект Закону № 3010 «Про приватну детективну діяльність». Важливою частиною цього законопроекту є регламентація роботи самих детективів.
Отже, в проекті прописано, що приватні детективні послуги, які здійснюються на підставі договору, укладеного між замовником та суб’єктом приватної детективної діяльності включають такі види:
1) збирання, фіксування та дослідження відомостей, необхідних для розгляду справ у кримінальному, цивільному, господарському, адміністративному судочинстві. Замовником цього виду послуг може бути лише сторона відповідного провадження;
2) вивчення ринку, пошук і збір інформації з відкритих джерел з метою підготовки ділових переговорів замовника, з’ясування фінансової платоспроможності, майнового стану та благонадійності потенційних ділових партнерів;
3) з’ясування біографічних та інших даних, що характеризують особу, стосовно окремих громадян (за їхньої письмової згоди) при укладенні ними трудових та інших договорів із замовником приватних детективних послуг (зайняття в нього відповідної вакантної посади), виявлення їхніх ділових зв’язків, у тому числі з конкурентами замовника, в Україні та за кордоном;
4) пошук осіб, місцезнаходження яких невідоме, з’ясування причин та обставин їх зникнення тощо;
5) спостереження за поведінкою неповнолітніх, недієздатних, обмежено дієздатних або осіб з інвалідністю на замовлення їх законних представників.
6) розшук зниклого (втраченого або викраденого) майна, предметів і тварин;
7) здійснення заходів з відтворення втраченої (зниклої) інформації з питань законних прав та інтересів замовника;
8) виявлення фактів незаконного (несанкціонованого) збирання інформації з метою використання відомостей, що становлять комерційну таємницю замовника, або їх розголошення, а також фактів незаконного (несанкціонованого) збирання конфіденційної інформації стосовно фізичних осіб;
9) пошук, виявлення та фіксування фактів незаконного використання прав інтелектуальної власності, що належать замовнику, а також випадків недобросовісної конкуренції;
10) пошук боржників та осіб, які ухиляються від виконання своїх договірних зобов’язань, а також належного їм майна та інших активів.
11) забезпечення захисту інформації з обмеженим доступом (комерційної, професійної таємниці) замовника приватних детективних послуг.
12) перевірка достовірності наданої страхувальниками страховим компаніям інформації про обставини заявлених страхових випадків;
13) збір інформації яка може бути підставою для звернення замовника приватних детективних послуг до уповноважених органів виконавчої та/або судової влади з метою захисту його законних прав і інтересів.
14) консультування з надання приватних детективних послуг.
При цьому в проекті прописано, що суб’єкти приватної детективної діяльності можуть надавати інші детективні послуги, не заборонені законом.
А матеріальні носії інформації, що були одержані в ході виконання договору про надання приватних детективних послуг, зберігаються детективом три роки з урахуванням вимог щодо забезпечення детективної таємниці.
Раніше «Судово-юридична газета» писала, хто має контролювати роботу детективних агентств.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.