Наступного тижня Верховна Рада може розглянути в другому читанні та ухвалити в цілому законопроект № 2695 «про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за окремі правопорушення у сфері безпеки дорожнього руху».
Про це повідомив у соцмережах нардеп Юрій Камельчук.
Проектом пропонується:
- посилити відповідальність за порушення Правил дорожнього руху та керування транспортними засобами, річковими, морськими або маломірними судами в стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння,
- виключити норми, що передбачають накладення штрафних балів,
- законодавчо закріпити можливість використання поліцейським технічних засобів відеозапису, з обов’язковим долученням таких матеріалів до протоколу про адміністративне правопорушення,
- передбачити можливість зупинки транспортного засобу поліцейським з метою проведення огляду водіїв із використанням спеціальних технічних засобів для перевірки на стан алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або щодо вживання лікарських препаратів, що знижують увагу та швидкість реакції.
Законопроектом передбачається внесення змін до статті 130 КУпАП (Керування транспортними засобами або суднами особами, які перебувають у стані алкогольного, наркотичного чи іншого сп’яніння або під впливом лікарських препаратів, що знижують їх увагу та швидкість реакції), зокрема в частині санкцій, які пропонується накладати на осіб, які:
Санкції за такі правопорушення будуть значними (штраф на водіїв у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на строк один рік), проте особливу увагу приковує частина третя статті 130 у запропонованій депутатами редакції.
Санкції за правопорушення, вчинені особою, яка двічі протягом року піддавалася адміністративному стягненню за вище перелічені порушення, тягнуть за собою:
- накладення штрафу на водіїв у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на строк десять років з конфіскацією транспортного засобу, який є у приватній власності порушника
- або адміністративний арешт на строк п’ятнадцять діб з позбавленням права керування транспортними засобами на строк десять років, з конфіскацією транспортного засобу, який є у приватній власності порушника і на інших осіб - накладення штрафу у розмірі трьох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з конфіскацією транспортного засобу, який є у приватній власності порушника або адміністративний арешт на строк п’ятнадцять діб, з конфіскацією транспортного засобу, який є у приватній власності порушника.
Тож, водії, які систематично порушують встановлені правила, ризикують втратити право керувати автомобілем протягом 10 років, а сам автомобіль конфіскують.
Для порівняння: повторне протягом року вчинення будь-якого з порушень, передбачених частиною першою статті 130 КУпАП, потягне за собою накладення штрафу на водіїв у розмірі двох тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян з позбавленням права керування транспортними засобами на строк три роки з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого,
або адміністративний арешт на строк десять діб з позбавленням права керування транспортними засобами на строк три роки з оплатним вилученням транспортного засобу чи без такого.
Проти цього виступило Головне юридичне управління, яке серед інших зауважень, зазначило, що законодавча пропозиція накладати основне і два додаткових адміністративних стягнень не відповідає положенням частини другої статті 25 Кодексу, відповідно до яких, зокрема, за одне адміністративне правопорушення може бути накладено основне та одне з додаткових адміністративних стягнень.
Раніше Уряд запропонував запровадити психіатричну експертизу у справах про адміністративні правопорушення.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.