Рада ухвалила в першому читанні законопроект «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення у зв’язку з прийняттям Закону України «Про правила відбування адміністративного арешту» № 3048а від 31.08.2020.
При цьому не всі депутати погодилися з ним. Так, нардеп Федір Веніславський зазначив, що законопроект не можна розглядати та ухвалювати взагалі, оскільки він порушує європейські стандарти, адже в законодавстві європейських країн такий вид покарання, як «адміністративний арешт» взагалі не передбачений. Нардеп впевнений, що умови відбування адміністративного арешту будуть більш жорсткими, ніж арешту, який відбувають особи в порядку кримінального процесуального законодавства. Крім того, такий арешт є радянським атавізмом.
Проектом пропонується внесення змін до КУпАП.
Зокрема, депутати хочуть викласти в новій редакції частину другу статті 32 (Адміністративний арешт), частину першу статті 294 (Набрання постановою судді у справі про адміністративне правопорушення законної сили та перегляд постанови), статтю 326 (Виконання постанови про застосування адміністративного арешту та арешту з утриманням на гауптвахті), а також доповнити КУпАП статтями 326-1 (Клопотання про здійснення приводу та його розгляд), 326-2 (Виконання ухвали про здійснення приводу) та 328-1 (Клопотання про призупинення строку відбування адміністративного арешту та його розгляд).
Адміністративний арешт не може застосовуватися до особи з інвалідністю першої і другої груп, неповнолітньої особи, вагітної жінки, а також до одинокого батька, матері або особи, яка їх замінює і виховує дитину віком до 14 років або дитину з інвалідністю.
Суд (суддя), що виніс постанову про застосування адміністративного арешту, не пізніше наступного робочого дня з дня набрання цією постановою законної сили надсилає її для виконання до відокремленого структурного підрозділу територіального органу поліції за зареєстрованим місцем проживання/перебування особи, підданої адміністративному арешту.
До особи, яка не виконала встановлені законом вимоги щодо прибуття для відбування (продовження відбування) адміністративного арешту або самовільно залишила місце відбування цього адміністративного стягнення до закінчення строку його відбування, може застосовуватися привід.
Суд (суддя), що виніс постанову про застосування арешту з утриманням на гауптвахті, не пізніше наступного робочого дня з дня набрання цією постановою законної сили надсилає її для виконання до відповідної військової частини (установи), у якій проходить службу військовослужбовець, підданий цьому стягненню.
Рішення про здійснення приводу приймається судом (суддею) за зареєстрованим місцем проживання/перебування особи за клопотанням відокремленого структурного підрозділу територіального органу поліції.
У клопотанні про здійснення приводу зазначаються:
1) номер постанови судді (суду) про застосування до особи адміністративного арешту;
2) прізвище, ім’я, по батькові (за наявності) та зареєстроване місце проживання/перебування особи, на яку накладено адміністративне стягнення у вигляді адміністративного арешту;
3) положення закону, яким установлено обов’язок особи з’явитися для відбування адміністративного арешту, та обставини невиконання особою зазначеного обов’язку або факти, що свідчать про самовільне залишення особою місця відбування цього адміністративного стягнення до закінчення строку його відбування;
4) прізвище, ім’я, по батькові та посада особи, яка склала клопотання;
5) дата та місце складання клопотання.
До клопотання додається копія постанови судді (суду) про застосування до особи адміністративного арешту.
Клопотання про здійснення приводу розглядається судом (суддею) у день його надходження до суду.
Суд (суддя), установивши, що особа, яка зобов’язана з’явитися для відбування (продовження відбування) адміністративного арешту, не з’явилася без поважних причин або не повідомила про причини свого неприбуття, або самовільно залишила місце відбування цього адміністративного стягнення до закінчення строку його відбування, постановляє ухвалу про здійснення приводу такої особи.
Копія ухвали про здійснення приводу, завірена печаткою суду, негайно надсилається відокремленому структурному підрозділу територіального органу поліції, на який покладено її виконання.
Виконання ухвали про здійснення приводу доручається відповідному відокремленому структурному підрозділу територіального органу поліції за зареєстрованим місцем проживання/перебування особи, стосовно приводу якої винесено ухвалу.
Ухвала про здійснення приводу оголошується особі, до якої він застосовується, поліцейським, який виконує ухвалу.
Особа, рішення про здійснення приводу якої прийнято судом (суддею), зобов’язана прибути до місця відбування адміністративного арешту в зазначений в ухвалі про здійснення приводу час у супроводі поліцейського, який виконує ухвалу.
У випадку невиконання особою, що підлягає приводу, законних вимог щодо виконання ухвали про здійснення приводу до неї можуть бути застосовані поліцейські заходи примусу на підставі та в порядку, визначеному Законом України «Про Національну поліцію».
Раніше Рада підтримала в першому читанні законопроект про віртуальні активи.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.