Міністерство освіти і науки України (МОН) опублікувало проект положення про дуальну форму здобуття вищої та фахової передвищої освіти.
Дуальна форма здобуття вищої та фахової передвищої освіти ̶ це спосіб здобуття освіти здобувачами денної форми, що передбачає навчання на робочих місцях на підприємствах/установах/ в організаціях для набуття певної кваліфікації обсягом від 25 до 60% загального обсягу освітньої програми на основі договору.
Метою провадження дуальної форми здобуття освіти є підвищення якості підготовки здобувачів освіти до професійної діяльності.
Основними завданнями навчання за дуальною формою здобуття освіти є:
- зміцнення та удосконалення практичної складової освітнього процесу із забезпеченням досягнення результатів навчання, визначених відповідним стандартом освіти та освітньою програмою;
- забезпечення взаємозв’язку, взаємопроникнення та взаємовпливу різних систем (наука і освіта, наука і виробництво чи громадський сектор) для впровадження важливих змін, спрямованих на підвищення якості освіти;
- підвищення якості підготовки фахівців відповідно до реальних вимог ринку праці та забезпечення національної економіки кваліфікованими фахівцями;
- посилення ролі роботодавців та профоб’єднань у системі підготовки фахівців від участі у формуванні змісту освітніх програм до оцінювання результатів навчання;
- модернізація змісту освіти з метою його приведення у відповідність до вимог ринку праці;
- підвищення конкурентоздатності випускників закладів освіти в умовах глобалізації та сприяння росту рівня зайнятості молоді;
- скорочення періоду адаптації випускників до професійної діяльності;
- підвищення мотивації здобувачів освіти до навчання.
Навчання за дуальною формою здобуття освіти передбачає реалізацію освітнього процесу у двох місцях – у закладі освіти та на підприємстві/установі/в організації на підставі договорів.
Заклад освіти приймає рішення про впровадження дуальної форми здобуття освіти з урахуванням потреб ринку праці.
В організації дуальної форми здобуття освіти беруть участь роботодавці, які мають матеріально-технічну базу та кадрові ресурси для забезпечення практичного навчання на робочих місцях за відповідною освітньою програмою. Процедуру відбору здобувачів дуальної форми здобуття освіти погоджує роботодавець та заклад освіти.
Навчальне навантаження здобувача освіти розподіляється між навчанням у закладі освіти та на робочому місці залежно від особливостей освітньої програми:
- модель поділеного дня: кілька годин впродовж дня навчання відбувається в закладі освіти, кілька годин – на робочому місці;
- модель поділеного тижня: кілька днів впродовж тижня навчання відбувається у закладі освіти, а впродовж іншої частини тижня – на робочому місці;
- блочна модель: навчання у закладі освіти та на робочому місці відбувається за блоками (1 блок – це один чи декілька тижнів, місяців, семестр);
- часткова модель: частина теоретичного навчання покривається за рахунок навчання у навчально-практичних центрах;
- змішана модель: кілька моделей поділу навчального навантаження можна застосовувати впродовж всього періоду навчання.
Навчання за дуальною формою здобуття освіти передбачає укладання роботодавцем із здобувачем освіти трудового договору. Переведення здобувачів освіти на дуальну форму здобуття освіти здійснюють, зазвичай, до початку навчального семестру або впродовж першого місяця від його початку.
Раніше «Судово-юридична газета» писала, що опубліковано наказ МОН про затвердження Умов прийому на наступний рік.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.