Верховний Суд у складі колегії суддів Касаційного адміністративного суду розглянув справу № 821/1737/16 та встановив, що законодавством не передбачена така підстава для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, як неправдивість даних щодо зміни місця знаходження юридичної особи.
Обставини справи
Білоцерківська об`єднана Державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Київській області звернулася до суду з позовом до Відділу державної реєстрації Бериславської районної державної адміністрації Херсонської області за участю 3-х осіб: Товариства з обмеженою відповідальністю «А» Відділу державної реєстрації управління адміністративних послуг Білоцерківської міської ради про:
- визнання недійсною проведену відділом державної реєстрації Бериславської районної державної адміністрації Херсонської області державну реєстрацію змін до установчих документів щодо зміни місцезнаходження ТОВ «А», що оформлено в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань;
- скасування реєстраційної дії в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, що проведена відділом державної реєстрації Бериславської районної державної адміністрації Херсонської області державної реєстрації змін до установчих документів щодо місцезнаходження ТОВ «А».
Постановою Херсонського окружного адміністративного суду, залишеною без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду, в задоволенні позову відмовлено.
Відмовляючи в задоволенні позовних вимог, суд першої інстанції, з висновками якого погодився суд апеляційної інстанції, виходили з того, що відсутність юридичної особи за місцезнаходженням не призводить до скасування або визнання неправомірним запису в Реєстрі стосовно місцезнаходження юридичної особи.
Висновок Верховного Суду
Судді ВС зазначили, що внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про відсутність юридичної особи за місцезнаходженням може бути підставою для припинення цієї юридичної особи, а не мотивом для скасування державної реєстрації змін до установчих документів щодо зміни місцезнаходження.
Також ВС підкреслив, що доводи касаційної скарги не містять інших обґрунтувань ніж ті, які були зазначені у адміністративному позові, апеляційній скарзі та з урахуванням яких суди попередніх інстанцій вже надавали оцінку встановленим обставинам справи. У ході розгляду справи судами першої та апеляційної інстанції було надано належну оцінку доказам, наданих позивачем та зібраних судами на підставі статті 11 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції на час прийняття судами рішень).
Як встановлено судами попередніх інстанцій, позивачем не було надано судового рішення про скасування рішення засновників ТОВ А» або уповноваженого ними органу про внесення змін до установчих документів юридичної особи, або про визнання повністю або частково недійсними змін до установчих документів цієї юридичної особи.
При цьому ВС зазначив, що законодавством не передбачене така підстава для скасування державної реєстрації змін до установчих документів, як неправдивість даних щодо зміни місця знаходження юридичної особи.
Крім того, позивачем не доведено факт порушення його прав та неможливості реалізації визначених законодавством функцій (до яких не віднесено контроль за внесенням до Реєстру достовірних відомостей щодо місцезнаходження юридичної особи) у зв`язку зі зміною місцезнаходження відповідача; сама ж по собі державна реєстрація змін до установчих документів, пов`язаних зі зміною місцезнаходження юридичної особи, не створює перешкод для здійснення позивачем своїх повноважень.
Раніше «Судово-юридична газета» писала про поділ та об’єднання раніше сформованих земельних ділянок.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути у курсі найважливіших подій.