Сьогодні, 25 серпня, Верховна Рада ухвалила в цілому законопроект Президента Володимира Зеленського № 0063 про ратифікацію Меморандуму про взаєморозуміння між Україною як Позичальником та Європейським Союзом як Кредитором і Кредитної угоди між Україною як Позичальником та Національним банком України як Агентом Позичальника та Європейським Союзом як Кредитором (щодо отримання Україною макрофінансової допомоги Європейського Союзу в сумі до 1 мільярда 200 мільйонів євро).
Серед іншого Меморандум передбачає для забезпечення можливості ефективного відновлення законних вимог органи державної влади:
а) розширять повноваження приватних виконавців (ПВ) на вимоги до ста тисяч (100.000) гривень проти будь-якого боржника (включаючи державних юридичних осіб та юридичних осіб за участю держави) та на адміністративні штрафи, а також складуть дорожню карту щодо повного зрівняння їх повноважень із повноваженнями державних виконавців, зокрема що стосується ПВ, які діють від імені будь-якого клієнта та проти будь-якого боржника, а також що стосується полегшення доступу до професії ПВ для збільшення їх загальної кількості, та перегляду режиму дисциплінарного нагляду та контролю;
b) будуть сприяти блокуванню коштів на банківських рахунках шляхом надання дозволу на електронний зв’язок між виконавцями та банками; та
с) продовжать докладати зусиль для відновлення активів у державних банках, використовуючи усі існуючі інструменти для врегулювання проблемних активів, у тому числі шляхом проведення дій через суди, та кримінального переслідування, де це необхідно, та продовжать оприлюднення всебічних щопіврічних звітів про повернення активів у державних банках.
Також відповідно до планів Уряду, Кабінет Міністрів ухвалить рішення про поетапну ліквідацію існуючої Державної фіскальної служби (податкова поліція), і з метою повного введення в дію з 1 січня 2021 р. Верховна Рада України ухвалить у першому читанні проект закону про створення нового агентства для розслідування серйозних економічних та фінансових злочинів, забезпечуючи, що це агентство діє відповідно до таких ключових принципів: 1) чітке визначення мандата агентства та чітке розмежування його компетенції з іншими правоохоронними органами, зокрема СБУ та національною поліцією, 2) політична та функціональна незалежність (у тому числі шляхом конкурсного і заснованого на професійній компетентності відбору керівника) та 3) аналітична спроможність та ризикорієнтований підхід.
Раніше ми писали, що Рада ухвалила законопроект стосовно перевірки доброчесності членів Вищої ради правосуддя.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.