До кінця 2020 року планують створити нову територіальну мережу інспекцій, провести кадрові зміни та збільшити розмір штрафів.
Про це повідомив голова ДЕІ Андрій Мальований на своїй сторінці у Facebook за результатами апаратної наради Держекоінспекції з керівниками усіх регіональних інспекцій та центрального апарату.
«Головне завдання до кінця року — провести комплексне реформування Держекоінспекції: потрібні кадрові, структурні та законодавчі зміни», — написав він.
В рамках трансформації ДЕІ зокрема вже створене управління, яке відповідатиме за комплексні перевірки найбільших підприємств-забруднювачів в Україні.
«Вже створено Управління промислового нагляду, що буде контролювати найбільші підприємства-забруднювачі та безпосередньо з центру координувати комплексні перевірки. В цьому управлінні буде відділ промислового забруднення, який працюватиме в Кривому Розі, адже саме там розташована найбільша кількість стаціонарних джерел викидів в атмосферне повітря на території України — близько 20%», — зазначив Андрій Мальований.
До кінця року в ДЕІ планується також здійснення територіальної реформи.
«Територіальну реформу буде продовжено, на меті — об’єднання деяких областей і створення нової територіальної мережі Держекоінспекції.
Для ефективної роботи інспекції в регіонах потрібно налагоджувати роботу з обласними держадміністраціями та правоохоронними органами. Це завдання поставили сьогодні нашим керівникам регіональних інспекцій», — підкреслив Андрій Мальований.
Наразі триває реформування ДЕІ і на законодавчому рівні, зокрема, очікується прийняття законопроекту № 3091.
«Зараз розробляються законопроекти, підзаконні акти, постанови, що дозволять екоінспекторам працювати більш ефективно. Передусім, ми чекаємо на прийняття проекту ЗУ «Про державний екологічний контроль» № 3091 та внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо збільшення штрафів», — додав Андрій Мальований.
Нагадаємо, що законопроект № 3091 врегульовує діяльність органів державного екологічного контролю, що спрямована на спостереження за станом довкілля, перевірку дотримання органами публічної влади, юридичними й фізичними особами вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів, та притягнення винних осіб до відповідальності.
Законопроект запроваджує нове поняття державного екологічного контролю — це діяльність уповноважених органів державного екологічного контролю із забезпечення дотримання вимог законодавства в галузі охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів (надалі — природоохоронного законодавства) усіма органами державної влади і місцевого самоврядування (надалі — органами влади), суб'єктами господарювання та фізичними особами, що здійснюється з метою досягнення високого рівня захисту довкілля шляхом спостереження за станом довкілля, запобігання, виявлення та фіксації порушень природоохоронного законодавства та притягнення винних осіб до відповідальності.
Законопроект об’єднує контролюючі функції усіх діючих на сьогодні державних органів у сфері охорони довкілля та його компонентів в один орган державного екологічного контролю, що діє на центральному та регіональному рівнях.
Законопроект запроваджує поняття інтегрована автоматизована система «Екологічний інспектор» — єдиної автоматизованої системи збирання, накопичення та систематизації інформації про заходи державного екологічного контролю, призначеної для забезпечення прозорості заходів екологічного контролю, узагальнення та оприлюднення інформації про заходи державного екологічного контролю, координації роботи органів державного екологічного контролю, вивчення ефективності та законності здійснення заходів державного екологічного контролю.
Законопроект чітко визначає завдання державного екологічного контролю, яке полягає у сприянні покращенню стану довкілля шляхом забезпечення дотримання вимог природоохоронного законодавства органами влади, суб’єктами господарювання та фізичними особами.
Ефективність органів державного екологічного контролю визначається на основі головного критерію — динаміки стану довкілля та його компонентів.
Розширюються заходи державного екологічного контролю, до яких належать планові та позапланові перевірки, реагування на виклики, рейдові перевірки та патрулювання.
Покращується порядок планування здійснення державного екологічного контролю, який стає прозорим та об’єктивним. Регулюється зміст та порядок складання документів, які формуються під час діяльності органів державного екологічної контролю та узгоджується співпраця органу державного екологічного контролю із правоохоронними органами.
За порушення природоохоронного законодавства суб’єктами господарювання запроваджуються адміністративно-господарські санкції та встановлються підстави, порядок та суб’єкти їх накладення. До таких санкцій належать штраф, тимчасова заборона (обмеження) діяльності, що здійснюється із порушенням вимог природоохоронного законодавства, зупинення дії дозволу чи ліцензії на здійснення суб'єктом господарювання певних видів господарської діяльності, анулювання дозволу чи ліцензії на здійснення суб'єктом господарювання окремих видів господарської діяльності, припинення діяльності суб’єктів господарювання у разі порушення природоохоронного законодавства.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.