На сайті Уряду опубліковано зміни у додаток до постанови Кабінету Міністрів від 23 листопада 2011 р. №1341 «Про затвердження Національної рамки кваліфікацій».
Так, даний додаток викладено у новій редакції:
НАЦІОНАЛЬНА РАМКА КВАЛІФІКАЦІЙ
Загальна частина
Національна рамка кваліфікацій призначена для використання органами державної влади та органами місцевого самоврядування, установами та організаціями, закладами освіти, роботодавцями, іншими юридичними та фізичними особами з метою розроблення, ідентифікації, співвіднесення, визнання, планування і розвитку кваліфікацій.
відповідальність і автономія — здатність особи застосовувати знання та навички самостійно та відповідально;
знання — осмислена та засвоєна суб’єктом інформація, що є основою його усвідомленої, цілеспрямованої діяльності. Знання поділяються на емпіричні (знання фактів та уявлення) і теоретичні (концептуальні, методологічні);
рівень — структурна одиниця Національної рамки кваліфікацій, що визначається певною сукупністю результатів навчання, які є характерними для кваліфікацій відповідного рівня;
компетентність — динамічна комбінація знань, умінь, навичок, способів мислення, поглядів, цінностей, інших особистих якостей, що визначає здатність особи успішно соціалізуватися, провадити професійну та/або подальшу навчальну діяльність;
комунікація — взаємодія осіб з метою передавання інформації, узгодження дій, спільної діяльності;
освітня кваліфікація — визнана закладом освіти чи іншим уповноваженим суб’єктом освітньої діяльності та засвідчена відповідним документом про освіту сукупність встановлених стандартом освіти та здобутих особою результатів навчання та компетентностей;
професійна кваліфікація — визнана кваліфікаційним центром, суб’єктом освітньої діяльності, іншим уповноваженим суб’єктом та засвідчена відповідним документом стандартизована сукупність здобутих особою результатів навчання та компетентностей, що дають змогу виконувати певний вид роботи або провадити професійну діяльність;
результати навчання — знання, уміння, навички, способи мислення, погляди, цінності, інші особисті якості, що набуваються у процесі навчання, виховання та розвитку, які можна ідентифікувати, спланувати, оцінити і виміряти;
уміння/навички — здатність застосовувати знання для виконання завдань та розв’язання проблем. Уміння/навички поділяються на когнітивні (що включають логічне, інтуїтивне та творче мислення) і практичні (що включають ручну вправність, застосування практичних способів (методів), матеріалів, знарядь та інструментів, комунікацію).
перший (початковий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти — 2 рівню Національної рамки кваліфікацій;
другий (базовий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти — 3 рівню Національної рамки кваліфікацій;
третій (вищий) рівень професійної (професійно-технічної) освіти — 4 або 5 рівню Національної рамки кваліфікацій.
молодший бакалавр — 5 рівню Національної рамки кваліфікацій та короткому циклу вищої освіти Рамки кваліфікацій Європейського простору вищої освіти;
бакалавр — 6 рівню Національної рамки кваліфікацій та першому циклу вищої освіти Рамки кваліфікацій Європейського простору вищої освіти;
магістр — 7 рівню Національної рамки кваліфікацій та другому циклу вищої освіти Рамки кваліфікацій Європейського простору вищої освіти;
доктор філософії, доктор мистецтва — 8 рівню Національної рамки кваліфікацій та третьому циклу вищої освіти Рамки кваліфікацій Європейського простору вищої освіти;
доктор наук — 8 рівню Національної рамки кваліфікацій.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.