Кабмін підтримав законопроект щодо оподаткування в рамках державно-приватного партнерства

16:48, 27 мая 2020
Метою законопроекту є забезпечення умов для зростання обсягу залучених інвестицій для модернізації і створення нової інфраструктури.
Кабмін підтримав законопроект щодо оподаткування в рамках державно-приватного партнерства
Следите за актуальными новостями в соцсетях SUD.UA

На сьогоднішньому засіданні Кабінет Міністрів України підтримав  проект закону «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо реалізації проектів на умовах державно-приватного партнерства».

Як зазначено у пояснювальній записці, метою законопроекту є забезпечення практичного застосування норм Законів України «Про державне-приватне партнерство», «Про концесію» для усіх сфер діяльності, забезпечення умов для зростання обсягу залучених інвестицій для модернізації і створення нової інфраструктури та надання якісних соціальних послуг.

Проблема, яка потребує розв’язання

Автори законопроекту підкреслюють, що результатом реформування законодавства України у сфері державно-приватного партнерства, включаючи концесійне, є прийнятий Закону України «Про концесію» який набрав чинності 20.10.2019 р.

З метою практичної реалізації цього Закону виникає необхідність внесення змін та доповнень до Податкового кодексу України, зокрема, внесення змін до окремих статей та доповнення розділом, який регулюватиме особливості оподаткування платників податків в умовах дії договорів, укладених в рамках держано-приватного партнерства, у тому числі концесійних договорів.

Внесення зазначених змін надаватиме можливість реалізовувати масштабні проекти на умовах державно-приватного партнерства, у тому числі концесій, наслідками яких буде залучення інвестицій в розвиток, модернізацію і створення нової інфраструктури та в економіку в цілому.

Що пропонується законопроектом

Проектом закону пропонується доповнити Податковий кодекс України новим розділом XV1, який передбачає особливості оподаткування платників податків в умовах дії договору, укладеного в рамках держано-приватного партнерства, у тому числі концесійного договору, та внести зміни до деяких статей.

Зокрема встановлюється, що у разі якщо для здійснення державно-приватного партнерства, у тому числі концесії, створюється юридична особа, яка здійснює виключно діяльність, пов’язану з виконанням договору укладеного в рамках державно-приватного партнерства, у тому числі концесійного договору, оподаткування приватного партнера (концесіонера) здійснюється відповідно до положень цього Кодексу, з  урахуванням особливостей, встановлених цим розділом Кодексу.

У разі розбіжностей між положеннями розділу XV1 та іншими положеннями цього кодексу, застосовуються правила передбачені розділом XV1  цього Кодексу.

Зазначається, що до приватних партнерів (концесіонерів) за договором укладених в рамках держано-приватного партнерства, у тому числі концесійним договором, у межах їх діяльності за таким договором не застосовуються передбачені цим Кодексом правила про оподаткування за угодою про розподіл продукції.

Пунктом 302.1 встановлюється, що фінансово-господарська діяльність приватного партнера (концесіонера), пов’язана з виконанням договору, укладеного в рамках держано-приватного партнерства, у тому числі концесійного договору, підлягає обов’язковій щорічній аудиторській перевірці у разі якщо вартість майна, що є об’єктом держано-приватного партнерства (концесії), перевищує 250 мільйонів гривень, що підтверджується даними фінансової звітності за останній звітний рік або результатами оцінки, проведеної в порядку, визначеному законодавством про оцінку майна, майнових прав та оціночну діяльність, а також якщо договором,  передбачається створення (будівництво) нового об’єкта державно-приватного партнерства (концесії), очікувана вартість якого на дату укладення договору перевищує 250 мільйонів гривень.

Окрім, цього вносяться зміни до статті 98 Податкового кодексу України, яка передбачає порядок погашення грошових зобов’язань у разі реорганізації платника податків, або передачі єдиного майнового комплексу державного чи комунального підприємства в оренду, або передачі майна в концесії.

Зокрема зазначається, що «у разі якщо власник платника податків або уповноважений ним орган приймає рішення про реорганізацію такого платника податків, або єдиний майновий комплекс державного чи комунального підприємства передається в оренду, або майно такого підприємства передається в концесію грошові зобов'язання чи податковий борг підлягає врегулюванню в такому порядку:»

Також законопроектом доповнюється пункт 98.2.5 та встановлюється, що у разі передачі в концесію всього майна державного або комунального підприємства платник податків – концесіонер після прийняття майна державного або комунального підприємства в концесію набуває усіх прав і обов’язків щодо погашення грошових зобов’язань чи податкового боргу, які виникли у державного або комунального підприємства до передачі майна державного чи комунального підприємства в концесію.

Передача частини майна державного або комунального підприємства в концесію без ліквідації платника податків, майно якого передається в концесію, не тягне за собою розподілу грошових зобов’язань чи податкового боргу між таким платником податків та концесіонером, чи встановлення їх солідарної відповідальності за порушення податкового законодавства. Рішення про застосування солідарної або розподільної відповідальності за порушення податкового законодавства може бути прийняте контролюючим органом у разі, якщо майно платника податків, яке передається в концесію перебуває у податковій заставі на момент передачі такого майна в концесію.

Також, законопроектом визначаються особливості оподаткування платників податків податком на прибуток в умовах дії договору, укладеного в рамках державного-приватного партнерства, у тому числі концесійного договору.

Фінансовий результат до оподаткування зменшується: на суму нарахованих доходів від отриманих приватним партнером (концесіонером) компенсацій документально підтверджених витрат, пов’язаних із виконанням договору, укладеного в рамках держаного приватного партнерства, у тому числі концесійного договору, у разі виникнення форс мажору та/або дострокового припинення такого договору у випадках, встановленими законами України «Про державне приватне партнерство», «Про концесію» та такими договорами.

Встановлюється, що не підлягають оподаткування доходи, отримані концесіонером від боргових вимог (відступлення права вимоги, переведення боргу), матеріальних і нематеріальних активів отриманих від юридичною особи балансоутримувача, що є об’єктом концесії, у порядку правонаступництва.

Також документом доповнюється перелік операцій які не є об’єктами оподаткування податком на додану вартість, зокрема, повернення об’єкта державно-приватного партнерства державному партнеру та об’єкта концесії концесієдавцю відповідно до статті 30 Закону України «Про концесію»; передачі об’єкта державно-приватного партнерства (концесії) новому приватному партнеру (концесіонеру) у разі заміни приватного партнера (концесіонера); передача концесіонеру в порядку правонаступництва матеріальних та не матеріальних активів від юридичної особи – балансоутримувача майна, що є об’єктом концесії відповідно до передавального акта.

Автори пишуть, що зазначені зміни до податкового законодавства дадуть можливість запустити в повному обсязі дієвий механізм практичної реалізації проектів, що здійснюється на умовах державно-приватного партнерства, у томі числі у форми концесії.

Раніше «Судово-юридична газета» писала, які зміни Мін’юст пропонує внести до КПК.

Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.

XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Telegram канал Sud.ua
XX съезд судей Украины – онлайн-трансляция – день первый
Главное о суде
Сегодня день рождения празднуют
  • Михайло Слободін
    Михайло Слободін
    суддя Східного апеляційного господарського суду
  • Михайло Новіков
    Михайло Новіков
    член Комітету Верховної Ради України з питань правової політики