Протягом місяця з дня отримання ухвали «Укрпошта» повинна відзвітувати перед Верховним Судом про заходи, вжиті для усунення практики проставлення різних дат вручення адресату одного і того ж поштового відправлення.
Такий висновок зробив Верховний Суд у справі № 925/782/18 про стягнення заборгованості у розмірі 5 720 450,44 грн.
Обставини справи
З матеріалів справи стає відомо, що в ухвалі апеляційного суду від 15.10.2019 Товариству з обмеженою відповідальністю «А» надано строк на усунення недоліків апеляційної скарги упродовж десяти днів з дня вручення її копії. Копію ухвали отримано ТОВ «А» 25.10.2019. Отже, строк на усунення недоліків апеляційної скарги закінчився 04.11.2019. Однак, клопотання про усунення недоліків апеляційної скарги було надіслано до суду поштою лише 08.11.2019, про що свідчить відтиск штампу поштового відділення на конверті, а також номер штрихкодового ідентифікатора поштового відправлення. Отже, ТОВ «А» було пропущено процесуальний строк на усунення недоліків апеляційної скарги.
Звертаючись з касаційною скаргою на ухвалу апеляційного господарського суду, у цій справі ТОВ «А» зазначило, що отримало примірник ухвали суду апеляційної інстанції про залишення апеляційної скарги без руху 29.10.2019, у підтвердження чого надало засвідчені копії конверта, відповідь АТ «Укрпошта» з додатком — засвідченою копією книги ф. 8 № 2.
Так, відповідно до інформації, зазначеної у вказаній відповіді, рекомендований лист вручено 29.10.2019, у вказаній книзі ф. 8 у рядку за номером відправлення міститься виконаний від руки запис з підписом.
Окремо Верховний Суд зазначив, що порядок приймання, обробки, перевезення та доставки (вручення) поштових відправлень визначає «Порядок пересилання поштових відправлень» затверджений наказом Українського державного підприємства поштового зв’язку «Укрпошта» № 211, дія якого, згідно з пунктом 1.2, поширюється на національного оператора поштового зв’язку, виконання функції якого покладене на Українське державне підприємство поштового зв’язку «Укрпошта»
Так, згідно з пунктом 3.1.7.6 Порядку, передбачено, що після кожної доставки листоноша здає працівнику, який контролює роботу листонош, невручені поштові відправлення з довідками ф. 20, грошову готівку за надані послуги споживачам вдома, окремі аркуші ф. 8 із заповненим звітом. Звіт підписується працівником, який контролює роботу листонош, відділяється від ф.8 та передається листоноші.
Верховний Суд звернув увагу на те, що надана копія аркуша книги ф. 8 є окремо видрукуваним аркушем ф. 8, сформованим на 25.10.2019. Відповідно до положень порядку, невручені 25.10.2019 поштові відправлення, перелічені в аркуші книги ф. 8 за 25.10.2019, мали бути здані з поставленням відмітки в останній графі книги ф. 8 про причину невручення згідно з довідкою ф. 20. Тому Суд критично ставиться до проставленої в окремо видрукуваному аркуші ф. 8 від 25.10.2019 від руки іншої дати вручення, що не передбачено наведеними вище нормами.
Згідно з наявним в матеріалах справи рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення, повернутим на адресу суду апеляційної інстанції, відправлення, адресоване ТОВ «А», вручено 25.10.2019, на якому міститься підпис працівника поштового зв’язку.
Отже, у вказаних документах зазначено різні дати вручення адресату того самого поштового відправлення. Подібні дії «Укрпошти» не передбачені ні Законом України «Про поштовий зв'язок», ні Постановою Кабміну № 270 «Про Затвердження правил надання послуг поштового зв’язку», ні Порядком.
Враховуючи викладене, Верховний Суд постановив окрему ухвалу та направив її до Акціонерного товариства «Укрпошта» для вжиття відповідних заходів щодо усунення зазначеного порушення та запобігання допущення подібних порушень. Протягом місяця з дня отримання ухвали «Укрпошта» повинна повідомити про вжиті заходи щодо усунення порушень.
Раніше «Судово-юридична газета» писала про Рішення Верховного Суду щодо «Укрпошти»: чи виконано окрему ухвалу.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.