До Верховної Ради України надійшла на схвалення програма діяльності уряду. В ній пояснюються цілі та показники ефективності досягнення цих цілей для кожного міністерства.
Зокрема, для Міністерства юстиції вони наступні:
Цілі |
Показники ефективності |
Ціль 12.1. Люди захищені від шахрайства та введення в оману щодо юридично значущої інформації (про права на нерухомість, транспортні засоби, корпоративні права та інші вартісні об’єкти) |
|
Ціль 12.2. Сторона договору захищена від його невиконання |
|
Ціль 12.3. Українці рідше стикаються із злочинами завдяки зменшенню кількості рецидивів (повторних злочинів) |
|
Ціль 12.4. Людина, яка опинилась у складній життєвій ситуації, отримає від держави юридичний захист |
|
Показники ефективності
|
«Створюючи численні реєстри, бази даних, процедури та правила, держава фактично працює для того, щоб люди не обманювали один одного або, якщо обман все ж таки відбувся, щоб чесна людина зазнала мінімальних втрат. Чесність, яка працює всюди і завжди, викликає довіру, а довіра породжує розвинуту економіку та загальний добробут. Україна створить ефективну інфраструктуру забезпечення взаємної довіри, яка зробить обман невигідним.
Для досягнення цілі ми проведемо аудит державних реєстрів та забезпечимо інтероперабельність і високий рівень безпеки даних. Ми також впровадимо надійну систему державної реєстрації, яка гарантуватиме непорушність прав на нерухомість та бізнес.
Крім того, ми забезпечимо громадян та бізнес доступними нотаріальними послугами, у тому числі за допомогою електронної системи нотаріату, а також запровадимо можливість проведення окремих реєстраційних дій без втручання людини, що передбачатиме нульові корупційні ризики та миттєвий сервіс.
Також будуть створені інструменти для швидкого повідомлення про спробу рейдерства та шахрайства з юридично значущими даними.
Все це в сукупності зробить власність в Україні більш захищеною, кількість випадків рейдерства та шахрайства з юридично значущими даними значно зменшиться. Це приведе до зниження ризиків інвесторів і здешевлення фінансових ресурсів», — зазначається в програмі.
Показники ефективності
|
«Договір — це основна форма взаємодії різних суб'єктів у ринковій економіці. Водночас будь-який договір — це “продаж майбутнього”. Якщо обіцяне однією стороною майбутнє з часом не настає, ідея договору зазнає нищівного удару. Це шкодить економіці. Отже, держава повинна забезпечити створення умов, щоб сторона договору не могла безпідставно ухилятися від взятих на себе зобов'язань.
Для досягнення цілі ми створимо ефективну систему медіації, відновного правосуддя, третейських судів та арбітражів, конкурентних державним судам. Це має значно розвантажити судову систему на користь інструментів, до яких у сторін договору буде довіра.
Також ми удосконалимо виконавче провадження шляхом діджиталізації відповідних процедур (повний доступ до необхідних реєстрів та баз даних, електронна взаємодія з державними органами та банками). Рішення судів мають виконуватися швидко і з мінімальними витратами для сторін (фактичне виконання не менше 70% судових рішень у 2023 році (у 2018 — 23,5%). Заборгованість за виконавчими документами, що залишається нестягнутою на кінець звітного періоду, має зменшитись у 2019 році порівняно з попереднім роком на 20%, у 2020 році — на 15%, а далі щороку — не менш як на 10%.
Крім того, ми ліквідуємо необґрунтований мораторій на виконання певних категорій судових рішень (зобов'язань) та забезпечимо прозорі процедури банкрутства, які дадуть змогу швидко відновити платоспроможність особи або справедливо розподілити активи банкрута між кредиторами.
Ми також забезпечимо неухильне дотримання Україною інвестиційних угод, модернізацію існуючих угод про визнання і захист інвестицій, ефективне представництво України у закордонних юрисдикційних органах з розгляду інвестиційних спорів.
Все це у сукупності значно зменшить ризики для сторін договорів, що звільнить величезний ресурс, який зараз використовується неефективно», — йдеться у програмі уряду.
Показники ефективності
|
Людина, яка скоїла злочин, повинна мати можливість усвідомити свою помилку і повернутися до нормального життя. Однак нинішня кримінально-виконавча система не орієнтована на ресоціалізацію злочинця. Більше того, вона фактично допомогає йому “підвищити кваліфікацію” до рівня рецидивіста та часто робить його частиною “кримінальної культури”. Отже, Україна має побудувати гуманістичну систему кримінальних покарань, яка гарантуватиме безпеку суспільства та забезпечуватиме соціальне зцілення людини, що порушила кримінальний закон.
Для досягнення цілі ми диференціюємо та індивідуалізуємо систему кримінальних покарань шляхом розширення переліку видів покарань, не пов’язаних з позбавленням волі.
Ми також створимо належні умови тримання засуджених відповідно до європейських стандартів, розбудуємо прогресивну систему попереднього ув’язнення та забезпечимо пенітенціарну систему ефективними інструментами для зміни прокримінального мислення.
Крім того, ми забезпечимо застосування до засуджених та осіб, узятих під варту, програм соціально-психологічної підтримки, корекційних та освітніх програм, що даватимуть змогу реалізувати позитивний потенціал особи.
Ми також запровадимо дієві механізми підготовки засуджених до звільнення шляхом надання їм відповідних соціальних та освітніх послуг, а також забезпечимо розбудову ІТ-інфраструктури пенітенціарної системи (впровадимо Єдиний реєстр засуджених та осіб, узятих під варту, відкриємо центри спостереження та запровадимо сучасні технічні засоби нагляду).
Все це у своїй сукупності значно зменшить шкоду, завдану злочинами.
Показники ефективності
|
Конституція України визначає, що головним обов’язком держави є утвердження і забезпечення прав і свобод людини, тому ми забезпечимо надання якісної безкоштовної правової допомоги тим громадянам, які не мають можливості самостійно захистити свої права та інтереси.
Для досягнення цілі ми забезпечимо якісні, доступні та зручні сервіси безоплатної правової допомоги, створимо ефективну систему доступу громадян до правової інформації та впровадимо механізм виконання рішень Європейського суду з прав людини щодо України, який дозволятиме оперативно усувати відповідні структурні та системні проблеми нашої правової системи.
Це приведе до зменшення кількості випадків, коли через свою необізнаність, людина, яка опинилась у складній життєвій ситуації, обирає помилкову модель поведінки і лише погіршує своє становище.
Цілі |
Показники ефективності: |
Ціль 13.1. Кожен українець почуває себе захищеним від фізичних загроз |
|
Ціль 13.2. Людина, яка потрапила в біду (надзвичайну чи іншу життєву ситуацію, що загрожує її життю чи здоров’ю), отримає допомогу навіть у найвіддаленіших куточках країни |
|
Ціль 13.3. Українці та їх майно убезпечено від пожеж та аварій |
|
Ціль 13.4. Українці захищені від організованої злочинності та масових заворушень |
|
Ціль 13.5. Українці захищені надійним кордоном та задоволені сервісом під час його перетину |
|
Показники ефективності
|
Ми усвідомлюємо, що внутрішня безпекова ситуація на сьогоднішній день зумовлює відчуття незахищеності для людини та стримує залучення інвестицій в економіку. Саме тому ми прагнемо, щоб населення було задоволене рівнем внутрішньої безпеки в межах кордонів держави, а також мало змогу безперешкодно користуватися законними правами та свободами.
Для досягнення цієї мети ми впровадимо комплексні інтелектуальні системи відеоспостереження з потужною аналітичною складовою, створимо мережу підрозділів поліції за типом “поліцейська станція”, створимо систему ефективної протидії злочинам у кіберпросторі, знизимо ризики створення та діяльності організованих злочинних угруповань, реалізуємо принцип “Community Policing” шляхом поширення проекту “Поліцейський офіцер громади”, реалізуємо сучасні принципи поліцейської діяльності, керовані аналітикою (Intelligence-Led Policing).
Це спричинить зменшення рівня вуличної та організованої злочинності, що знизить ризики для громадян, бізнесу, туристів та інвесторів.
Показники ефективності
|
Ми свідомі того, що населення почувається незахищеним через недостатню ефективність системи реагування на правопорушення, надзвичайні ситуації та небезпечні події. Саме тому ми прагнемо досягти максимальної доступності послуг поліцейських та аварійно-рятувальних служб у будь-якій точці України в максимально стислий строк, зокрема з використанням сучасної наземної, авіаційної техніки та плавзасобів.
З метою досягнення цієї цілі ми запровадимо систему екстреної допомоги населенню за єдиним номером “112” на всій території України, посилимо спроможності авіаційної та корабельно-катерної складових реагування на правопорушення та надзвичайні ситуації, забезпечимо швидку комунікацію громадян з поліцією за допомогою смартфону, удосконалимо операційні процедури системи реагування на правопорушення та надзвичайні ситуації, модернізуємо систему централізованого оповіщення населення про надзвичайні ситуації, забезпечимо максимальне покриття території сучасними послугами у сфері гідрометеорології та здійснимо інші необхідні заходи.
Стандартом прибуття на місце виклику для надання допомоги є 10 хвилин у місті та 20 хвилин поза містом. Це дозволить зберегти багато людських життів.
Показники ефективності
|
Оцінивши статистику щодо пожеж за останній час та проаналізувавши їх причини, ми дійшли висновку, що лінійний (реактивний) підхід до превенції пожеж не дозволяє якісно покращити рівень пожежної безпеки. Саме тому ми визначили для себе одним з пріоритетів підвищення рівня захищеності від пожеж для населення шляхом запровадження сучасного ризик-орієнтованого підходу до запобігання пожежам, що стимулюватиме суб’єктів господарювання інвестувати в запровадження технічних систем попередження надзвичайних ситуацій, а також дозволятиме максимально відшкодовувати збитки за рахунок страхових виплат.
Ми хочемо досягти прийнятного рівня ризику виникнення пожеж та підвищення ефективності пожежогасіння.
Для досягнення цілі ми повністю реалізуємо ризик-орієнтований підхід до запобігання надзвичайним ситуаціям та наділимо суб’єкта господарювання правом самостійно визначати ризик виникнення пожеж на його об’єктах. Для цього ми залучимо страхові компанії до відшкодування збитків від надзвичайних ситуацій, а також створимо сучасну мережу центрів управління в надзвичайних ситуаціях, що дозволить якісно знизити збитки від пожеж через підвищення ефективності пожежогасіння.
Це дозволить зменшити шкоду для економіки внаслідок пожеж, аварій та інших надзвичайних ситуацій.
Показники ефективності
|
За нашими оцінками, у зв’язку з гібридною агресією з боку Росії в Україні наявна загроза зовнішньо інспірованого переростання мирних зібрань та масових заходів в організовані масові заворушення. Саме тому ми хочемо забезпечити високий ступінь готовності до припинення порушень, пов’язаних із значною суспільною небезпекою та вчиненням збройного опору.
З цією метою ми запровадимо комплексну систему безпечного проведення мирних зібрань у тому числі шляхом відповідних законодавчих змін, повністю реалізуємо скандинавську модель забезпечення охорони громадського порядку, запровадимо нові алгоритми ефективної комунікації з організаторами та учасниками масових заходів, здійснимо інші необхідні заходи.
Показники ефективності
|
Значний збиток економіці держави завдають незаконні перетини державного кордону та правопорушення транскордонного характеру. Тому мінімізація незаконних перетинів кордону шляхом реалізації концепції інтегрованого управління кордонами дозволить зменшити їх негативні наслідки для економіки України.
З метою якісного покращення ситуації ми реалізуємо Стратегію інтегрованого управління кордонами, максимально автоматизуємо процеси прикордонного контролю, а також запровадимо спільний прикордонний контроль на максимальній кількості пунктів пропуску через державний кордон.
Українці зможуть масово підвищувати рівень своїх цифрових навичок.
Цілі |
Показники ефективності: |
Ціль 14.1. Українцям доступні всі публічні послуги онлайн |
|
Ціль 14.2. Українці можуть користуватися високошвидкісним Інтернетом на всіх міжнародних автошляхах та в усіх населених пунктах |
|
Ціль 14.3. Українець, який хоче мати цифрові навички, може їх вільно набути |
|
Показники ефективності
|
Ми плануємо провести інвентаризацію всіх послуг, що надаються державними органами громадянам та бізнесу. Частини цих послуг необхідно позбутися (в першу чергу, шляхом оптимізації реєстрів, що дозволить прибрати зайві довідки). Усі інші послуги необхідно оптимізувати та перевести онлайн.
Важливим кроком є розвиток сучасних електронних способів ідентифікації особистості (наприклад, SMART ID).
Іншим важливим кроком є створення єдиного порталу послуг із зручним та зрозумілим дизайном, на якому ми поступово зберемо послуги всіх центральних органів за єдиними стандартами.
Показники ефективності
|
Ми плануємо провести масштабне дослідження, яке встановить рівень реального покриття Інтернетом України. Наступним кроком буде створення порталу для моніторингу доступності Інтернету.
Для системного розвитку мережі нам необхідно визначити сучасні параметри якості доступу та законодавчо затвердити право громадян на швидкісний Інтернет. Це також важливий крок на шляху гармонізації з європейським законодавством у сфері цифровізації.
Реальне розуміння проникнення мережі, чіткі параметри якості та законодавчі норми дозволять нам створити ефективний Фонд забезпечення Інтернету в регіонах. Також це покращить якість координації під час підключення державних установ.
Ціль 14.3. Українець, який хоче мати цифрові навички, може їх вільно набути.
Показники ефективності
|
Інвестиції в розвиток цифрових навичок населення є одним з пріоритетів нашого уряду. З економічної точки зору такі інвестиції, якщо вони робляться раціонально, мають суттєвий вплив на зростання ВВП у середньостроковій перспективі.
Тому ми плануємо створити інфраструктуру, яка дозволить українцям масово підвищувати рівень своїх цифрових навичок. Для цього ми плануємо створити онлайн-платформу дистанційного навчання цифровим навичкам та відкрити доступні офлайн-хаби по всій країні. Кожний крок нашої діяльності супроводжуватиме ефективна інформаційна кампанія з популяризації платформи для населення.