28 серпня 2019 року громадська організація «Інтерньюз-Україна» оприлюднила результати дослідження «Мемократія: як користувачі FB, Instagram і VK вплинули на склад нової Ради».
За допомогою Neural Networks і Artificial Intelligence аналітики дослідили 4,1 млн постів користувачів соцмереж, які позначили Україну як країну свого проживання, у періоди до й одразу після парламентських виборів (17 червня — 14 липня та 22 — 28 липня). У фокусі дослідження була риторика користувачів стосовно п’яти партій, які пройшли до Верховної Ради IX скликання.
«Про парламентські вибори в Україні писали кожен 10-й користувач Facebook і кожен 129-й користувач ВК», — повідомив Андрій Кулаков, програмний директор.
У Facebook «Слуга народу» мала вдвічі більше згадок, ніж чотири інші партії у всіх постах разом. В Instagram 8 з 10 публікацій про вибори стосувалися саме пропрезидентської сили, як повідомила Ірина Матвіїшин, експерт аналітичного відділу.
Володимир Зеленський залишається найбільш цитованим, найбільш «гегованим» та найбільш популярним у всіх трьох соціальних мережах. Втім, перебуваючи у центрі уваги, Зеленський часто зазнавав жорстокої критики як у Facebook, так і у VK. Користувачі критикують його політичну силу за «непотизм» і брак досвіду.
Instagram залишається найбільш прихильним до Зеленського. На відміну від інших партій, «Слуга народу» має тут велику кількість профілів, які працюють на її репутацію. Це численні фан-клуби, аккаунти, присвячені «Кварталу 95», його учасникам та іншим проектам. Але варто сказати, що рекордно висока у період з 1 травня по 17 червня кількість постів про «Слугу народу» в Instagram нині впала: з 82% до 60%.
«Голос» теж спромігся мобілізувати insta-аудиторію перед виборами, завоювавши 13% її уваги (у порівняні з 5% у минулому дослідженні).
В Instagram позитивні емоції переважали над негативними у постах про всі партії, за винятком «Европейської солідарності» (49% негативних проти 29% позитивних постів).
У Facebook негативна риторика користувачів досі переважає над позитивною стосовно всіх партій, за винятком «Батьківщини». Негативні пости налічують 53%, позитивні — 10%.
Водночас офіційні Facebook-сторінки партій демонструють протилежний тренд: 98% постів усіх партій, окрім «Опозиційної платформи», були позитивними.
Нагадаємо, раніше «Судово-юридична газета» писала про перші 100 днів президентства Володимира Зеленського: оцінка громадян та експертів.