Пенсионный фонд Украины отмечает, что с 1 января 2023 года страховые выплаты в связи с временной потерей трудоспособности и от несчастного случая на производстве осуществляет Пенсионный фонд Украины.
Так, для получения финансирования по больничным работодателю, как и раньше, необходимо подать заявление-расчет, который содержит информацию о начисленных застрахованным лицам средствах.
Форма заявления-расчета осталась неизменной.
Важное изменение для работодателей: подавать заявления-расчеты необходимо в Пенсионный фонд Украины через личный кабинет страхователя на веб-портале электронных услуг.
В ПФУ отмечают, что для того, чтобы сформировать заявление-расчет в электронном виде, пользователю-страхователю нужно иметь доступ в интернет и квалифицированную электронную подпись (КЭП).
«Работодатели, которые по определенным причинам не могут воспользоваться электронным кабинетом на веб-портале электронных услуг Пенсионного фонда Украины, имеют возможность составить заявление-расчет в бумажной форме и подать его в любой сервисный центр главных управлений Пенсионного фонда Украины в областях и г. Киеве», - говорится в сообщении.
В ПФУ подчеркивают, что для подачи заявлений-расчетов в электронном виде работодателям не нужно заключать с Пенсионным фондом Украины отдельный договор.
Пошаговая инструкция по формированию заявления-расчета от ПФУ:
(На языке оригинала)
Зайдіть на вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України. Натисніть кнопку “Вхід”, ідентифікуйте себе як юридичну особу, підтвердіть вхід за допомогою КЕП та паролю до нього і натисніть кнопку “Увійти”.
В особистому кабінеті страхувальника (у меню зліва) зайдіть у розділ “Заяви-розрахунки” та оберіть кнопку “Створити нову”.
На екрані з’явиться форма заяви-розрахунку, в якій потрібно додати інформацію в зазначені поля. Деякі з них, як-то наприклад, “Код за ЄДРПОУ страхувальника”, система заповнює автоматично.
Якщо пропустити рядок, який є обов’язковим для заповнення, програма позначить поле червоним кольором.
Важливо!
При заповненні заяви-розрахунку не слід використовувати певні символи, наприклад лапки, які часто зустрічаються в назвах підприємств. Про використання некоректних знаків програма повідомить написом “Поле містить заборонені символи” та позначить рядок червоним кольором.
У рядках “Дата початку періоду, за який включати ЛН (З)” та “Дата закінчення періоду, за який включати ЛН (ПО)” потрібно зазначити той період (з–по), за який до заяви-розрахунку мають потрапити лікарняні (“Готові до сплати”).
Важливо!
Система сама обере у визначеному календарному проміжку (з – по) листки непрацездатності зі статусом “Готові до сплати”.
Після заповнення усіх необхідних рядків натисніть кнопку “Продовжити”.
Після підвантаження системою готових до сплати листків непрацездатності, на екрані з’являються два додаткових поля: “Додаток про тимчасову непрацездатність” та “Додаток про тимчасову непрацездатність внаслідок нещасного випадку або профзахворювання”, у яких відображені дані лікарняних кожного працівника, що відповідають страховому випадку. У Додатки потрапляють лише ті лікарняні, виплати/частину виплат за якими відшкодовує Пенсійний фонд України.
Зверніть увагу!
Максимальна кількість листків непрацездатності в одній заяві-розрахунку становить 200 одиниць.
Для того, щоб внести необхідну інформацію по конкретній людині, необхідно натиснути на “олівець” (піктограма ) у полі з прізвищем людини. В додатковому вікні, яке відкривається, деякі рядки будуть заповнені автоматично, а деякі потрібно заповнити вручну. Зокрема, автоматично підтягується інформація про страховий стаж людини (загальний) та про стаж за останні 12 місяців.
У разі потреби змінити дані про страховий стаж (зокрема, коли не враховано інформацію про стаж, набутий після звітного кварталу), то це можна зробити вручну. Необхідно внести інформацію в усі поля, позначені зірочкою:“*”.
Аналогічно опрацюйте всі листки непрацездатності, включені до заяви-розрахунку, які будете надсилати до Пенсійного фонду України.
Коли обов’язкові поля буде заповнено, натисніть кнопку “Зберегти”. Після цього до заяви-розрахунку ще можна вносити зміни.
Якщо заява-розрахунок оформлена в повній мірі по всіх обраних лікарняних листках, для подальшої роботи оберіть опцію “Сформувати заяву-розрахунок”. Документ відкриється у новому вікні. Його можна завантажити та роздрукувати.
Підпишіть заяву-розрахунок та відправте до Фонду.
Важливо!
Оскільки після відправки до Пенсійного фонду України редагування заяви-розрахунку неможливе, перед відправкою перевірте сформований документ!
Успішність ваших дій по подачі заяви-розрахунку засвідчить повідомлення “Заява розрахунок. Запис збережено та відправлено на розгляд до ПФУ”.
Для коректного завершення роботи із заявою-розрахунком натисніть «Ок». Після виходу з документу можна працювати з іншими сервісами порталу.
Довідково
Перевірити статус лікарняного (“прийнято”, “не прийнято”, “в опрацюванні”) можна в розділі “Заява-розрахунок”, опція “Пошук”».
Подписывайтесь на наш Тelegram-канал t.me/sudua, на Twitter, а также на нашу страницу в Facebook и в Instagram, чтобы быть в курсе самых важных событий.