У четвер, 3 грудня, Верховна Рада прийняла Закон «Про внутрішній водний транспорт».
Законом врегульовані питання державного регулювання у сфері внутрішнього водного транспорту, функціонування та розвитку внутрішнього водного транспорту, його інфраструктури, перевезення вантажів та пасажирів, судноплавства на внутрішніх водних шляхах та його безпеки, майна, що затонуло на внутрішніх водних шляхах, відповідальності судновласників за порушення законодавства про внутрішній водний транспорт тощо.
Законом внесено низку змін до Господарського, Земельного, Лісового та Водного кодексів, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Кодексу торговельного мореплавства України, законів України «Про основи соціальної захищеності осіб з інвалідністю в Україні», «Про державний кордон України», «Про транспорт», «Про оренду державного та комунального майна», «Про місцеві державні адміністрації», «Про транзит вантажів», «Про перевезення небезпечних вантажів», «Про природні монополії», «Про страхування», «Про державну підтримку сільського господарства України», «Про транспортно-експедиторську діяльність», «Про військовий обов’язок і військову службу», «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності», «Про регулювання містобудівної діяльності», «Про Перелік документів дозвільного характеру у сфері господарської діяльності», «Про рибне господарство, промислове рибальство та охорону водних біоресурсів», «Про морські порти України», «Про Єдиний державний демографічний реєстр та документи, що підтверджують громадянство України, посвідчують особу чи її спеціальний статус», «Про ліцензування видів господарської діяльності», «Про ринок електричної енергії», «Про оцінку впливу на довкілля», «Про приватизацію державного і комунального майна».
Проєкт Закону зареєстровано за №1182-1-д.
Що дасть новий закон?
- збільшити вантажопотік до 30 млн тонн на рік та економічним ефектом для держави до 13-16 млрд грн щороку;
- покращити конкуренцію на ринку, збільшити інвестиції завдяки рівним умовам і прозорим правилам, створити нові робочі місця для людей;
- перехід частини вантажу з автошляхів на річку допоможе значно розвантажити дороги і зменшити витрати на їх ремонт. Для прикладу, 1 млн тонн вантажів, перевезених річкою і перенаправлених з наземного транспорту, зменшує витрати на ремонт доріг на 1 млрд грн протягом 4 років;
- використовувати потужності Дніпра не на 10%, як зараз, а на повну, як це було ще в часи Київської Русі, коли існував славнозвісний шлях "із варяг у греки";
- створити Держфонд розвитку внутрішніх водних шляхів для забезпечення належного технічного стану судноплавних шлюзів на Дніпрі, понад 75% з яких зараз зношені;
- забезпечити розвиток пасажирських річкових перевезень, у тому числі міжнародних.
- стимулювати суднобудування та відновлення українських підприємств;
- лібералізувати ринок, допустивши судна під іноземним прапором, та стимулювати міжнародну торгівлю;
- провести дерегуляцію галузі шляхом запровадження безкоштовного проходження шлюзів та часткового звільнення суден внутрішнього плавання від зборів у морських портах;
- спростити адміністративні процедури при реєстрації суден та видачі кваліфікаційних документів;
- імплементувати європейські норми та привести українське законодавство у відповідність до європейського.
Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що Рада прийняла за основу законопроєкт про внутрішній водний транспорт.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.