У середу, 17 червня, відбулось засідання Комітету з питань транспорту та інфраструктури, у якому взяли участь представники Міністерства інфраструктури України та Державної авіаційної служби України, передає офіційний сайт парламенту.
Члени Комітету розглянули 17 поправок, поданих 6-ма народними депутатами під час підготовки до другого читання проекту Закону №2424 “Про внесення змін до Повітряного кодексу України щодо удосконалення механізму справляння державних зборів за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України, та за кожну тонну вантажу, що відправляється чи прибуває до аеропорту України“.
Комітет врахував 10 поправок (з них одна редакційно), відхилив - 7.
Законопроект визначає особливості справляння державних зборів за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України, та за кожну тонну вантажу, що відправляється чи прибуває до аеропорту України, усуває прогалини, які призводять до неможливості судового захисту державних інтересів.
Під час засідання підкреслювалося, що проектом не передбачається встановлення нового державного збору за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України, та за кожну тонну вантажу, що відправляється чи прибуває до аеропорту України, а закріплюються на рівні закону особливості справляння вже існуючого збору, який було запроваджено ще в 1993 році. Відсутність закріплення на рівні закону порядку, розмірів та строків справляння державних зборів за кожного пасажира, який відлітає з аеропорту України, та за кожну тонну вантажу, що відправляється чи прибуває до аеропорту України, призвела до постановлення судами низки рішень на користь окремих авіаперевізників, які утримували зазначені збори, але не сплачували їх до Спецфонду, про відмову в задоволенні позовних вимог. Як наслідок, з 2014 року до цього часу до Спецфонду не надійшло коштів у сумі близько одного мільярда гривень, що негативно впливає на функціонування державного підприємства, до основних завдань якого віднесено забезпечення безпеки польотів, авіаційної, екологічної, економічної та інформаційної безпеки.
Також зазначалося, що норми запропонованого проекту Закону відповідають міжнародній практиці таких провідних країн світу як Іспанія, Великобританія, Франція, Німеччина, Австрія, США, Китай, Австралія тощо.
Учасники засідання також розглянули ряд законопроектів у першому читанні і прийняли рішення рекомендувати Верховній Раді прийняти за основу: проект Закону «Про внесення змін до статті 40 Закону України "Про автомобільний транспорт" (щодо заборони акустичного насильства)» №3006; проект Закону «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення щодо відповідальності за вчинення акустичного насильства при наданні послуг з перевезення пасажирів» (№3049), проект Закону «Про внесення змін до статті 9 Закону України "Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" щодо усунення перешкод для функціонування систем електронного квитка та стимулювання впровадження безготівкових методів оплати на транспорті» № 3113.
Законопроекти «Про внесення змін до Кодексу України про адміністративні правопорушення (щодо посилення адміністративної відповідальності за ненадання переваги в русі транспортним засобам аварійно-рятувальних служб, спеціалізованому санітарному транспорту бригад екстреної (швидкої) медичної допомоги, пожежної охорони, поліції)» (№ 2787) і «Про внесення змін до Митного кодексу України, Закону України "Про гуманітарну допомогу" (щодо звільнення від сплати митних платежів транспортних засобів спеціального та спеціалізованого призначення, які надійшли у якості гуманітарної допомоги для забезпечення соціально-економічних потреб територіальних громад в Україні)» (№ 2475) Комітет рекомендує Верховній Раді направити авторам на доопрацювання.
Раніше «Судово-юридична газета» розповідала, що Уряд підготував зміни до законодавства щодо авіаційних правил України.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал, щоб бути в курсі найважливіших подій.