У Комітеті Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування відбувся круглий стіл щодо обговорення необхідності законодавчого врегулювання питання адміністративної процедури. Було заслухано позиції експертів, а також була висловлена позиція уряду щодо перспектив ухвалення та основних положень проекту закону про адміністративну процедуру. Про це повідомляє прес-служба Верховного Суду.
У заході взяли участь судді Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду Володимир Бевзенко та Альберт Єзеров.
Зокрема, суддя КАС ВС Альберт Єзеров зауважив, що питання адміністративних процедур постало не сьогодні, відповідний законопроект давно розроблений науковцями, розглядався і на конференціях, і на слуханнях, і в парламенті. Але, напевно, тільки тепер настав політичний момент для ухвалення закону. Адже уряд ініціює зміни щодо публічної служби, обговорюється питання про держпрограму «Держава в смартфоні». Держава в умовах розвитку сучасного інформаційного суспільства спроможна продовжувати демократичний поступ тільки на основі здійснення публічного владарювання через демократичні адміністративні процедури, підкреслив суддя КАС ВС.
Альберт Єзеров вказав, що прийняття закону впровадить спільні правила для всіх, а це значно зменшить навантаження на адміністративні суди. Він наголосив, що з часом закон дасть позитивний ефект у роботі як органів виконавчої, так і судової влади. А в центрі дійсно буде людина та її права.
Суддя КАС ВС Володимир Бевзенко наголосив, що до того, як цей законопроект було подано до Комітету ВР, кожне слово, кожне речення, кожна стаття розглядалися у системному взаємозв’язку з іншими його положеннями, а отже, немає жодного сумніву щодо фаховості цього документу.
Крім того, суддя нагадав про деякі положення Конституції України. Так, у ст. 3 Основного Закону йдеться про те, що спрямованість держави та її органів визначається правами людини. У ст. 19 зазначено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування зобов’язані діяти лише у межах закону. Тому ми можемо спостерігати, що у справі забезпечення умов для реалізації прав людини органи державної влади не мають необхідного законодавчого ефективного підґрунтя для того, щоб забезпечити ці права. Зрештою, ст. 125 Конституції України покладає обов’язок захищати людину в реалізації її прав від порушень, які допускаються органами державної влади, саме на адміністративні суди.
На переконання Володимира Бевзенка, закон насамперед потрібен громадянам, які чекають, щоб адміністративні органи за зрозумілою процедурою надавали їм адміністративні послуги й адміністративні акти, за допомогою яких вони могли б реалізувати свої конституційні права, отримати захист своїх свобод та інтересів.
Суддя зазначив, що такого законодавчого врегулювання потребують і власне суб’єкти владних повноважень, оскільки за Основним Законом їм належить активно забезпечувати умови щодо реалізації цих прав. Законопроект чітко визначатиме діяльність, функціонування адміністративних органів та суб’єктів владних повноважень. Крім того, він сприятиме зменшенню навантаження на адміністративні суди.
Серед учасників круглого столу були народні депутати, представники Кабінету міністрів України, центральних органів виконавчої влади, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, всеукраїнських асоціацій органів місцевого самоврядування, експертного і наукового середовища, міжнародні партнери.
Раніше «Судово-юридична газета» повідомляла, що КАС ВС сформулював правову позицію щодо перерахунку пенсій за вислугу років.