Президент України Володимир Зеленський підписав Указ «Про деякі заходи щодо поліпшення доступу фізичних та юридичних осіб до електронних послуг», що спрямований на впорядкування та забезпечення прозорості роботи державних реєстрів, розвиток сучасних засобів електронної ідентифікації та запровадження пріоритетних для громадян і бізнесу електронних державних послуг. Про це повідомляється на офіційному сайті Президента.
Документ передбачає першочергове проведення повного аудиту роботи державних реєстрів.
«Сьогодні в Україні нараховується понад 350 державних реєстрів, більшість з яких функціонують абсолютно неефективно та непрозоро. Це є головною причиною виникнення рейдерства, корупції та інших схем при наданні різноманітних державних послуг, наприклад у будівельній чи земельній сферах», — зазначив радник Президента України Михайло Федоров.
За його словами, аудит реєстрів та подальше їхнє впорядкування, поширення єдиного ідентифікатора фізичної особи для пов’язання даних з різних реєстрів і впровадження електронної взаємодії дасть змогу не вимагати від громадян повторно одну й ту саму інформацію і різноманітні довідки та значно спростить всі державні послуги.
«Прозора та надійна робота держреєстрів буде запорукою безпечного розвитку бізнесу та ефективного управління країною в цілому», — зауважив радник Глави держави.
Крім того, указ Президента передбачає запровадження єдиного веб-порталу електронних послуг, де українці зможуть за допомогою електронного кабінету отримувати доступ до інформації щодо себе в державних реєстрах (наприклад, про майно, землю, транспорт, податки і доходи) та пріоритетні електронні державні послуги. Так, указом першочергово передбачається реалізація електронних послуг, пов’язаних із народженням дитини (проект «єМалятко»), реєстрацією її місця проживання, реєстрацією фізичної особи як платника податків під час першого оформлення паспорта громадянина України, перевіркою наявності у водія документів тощо.
«Наразі ми проводимо дослідження щодо корупції у сфері адміністративних послуг. Вже точно можна сказати, що це мільярди гривень на рік з кишень українців. Тож ми сформували перелік близько 200 найбільш важливих послуг для громадян і бізнесу, щоб першочергово запровадити їхнє надання в режимі онлайн. Кожен українець зможе бачити наш план та перебіг реалізації цих завдань на спеціальному веб-сайті», — повідомив Михайло Федоров.
Також указом започатковується робота над проведенням електронних виборів та електронного перепису населення в Україні.
Серед ключових завдань, передбачених указом, — прискорення наповнення Єдиного державного демографічного реєстру, який наразі містить дані лише близько 14 млн громадян, та запровадження інноваційних засобів електронної ідентифікації.
«Відсутність у громадян засобів eID є ключовим бар’єром на шляху розвитку е-послуг та цифрової економіки в цілому. Вже восени цього року ми плануємо розпочати видачу паспортів у вигляді ID-карток одразу з електронним підписом, але пріоритет робимо на запровадженні та масштабуванні таких інноваційних підходів, як MobileID та SmartID, а також інших альтернативних засобів. Щоб кожен українець зміг якомога швидше відчути переваги цифрових перетворень у країні», — зазначив радник Президента.
Нагадаємо, «Судово-юридична газета» повідомляла про запровадження цифрової ери в юриспруденції: судді ЄСПЛ поділилися досвідом в Одесі.
Крім того, ми писали, як Зеленський за допомогою діджиталізації боротиметься з корупцією.