Вступникам в магістратуру і аспірантуру будуть перераховані результати іспиту у зв’язку з виявленням технічних помилок в окремих тестах загальної навчальної компетентності. Про це повідомили в Українському центрі оцінювання якості освіти, коментуючи наявність технічних помилок в тесті.
Зокрема, в УЦОЯО пояснили наявність технічних помилок, що виникли на етапі верстання ТЗНК у середовищі онлайн-тестувальника, аномальним збільшенням кількості бажаючих складати іспит, що призвело до необхідності розроблення значно більшої кількості тестових форм з іноземної мови та ТЗНК.
Через те що розроблення тестів є тривалим і технологічно складним багатокроковим процесом, фахівцям УЦОЯО вдалося підготувати необхідну кількість якісних тестових форм, однак не вдалося уникнути деяких технічних помилок.
З огляду на виявлені помилки та з метою забезпечення дотримання прав вступників, апеляційною комісією УЦОЯО будуть прийняті обґрунтовані рішення щодо завдань, у яких виявлено помилки, і змінено результати тих учасників, які в межах ЄВІ виконували відповідні завдання.
В УЦОЯО навели стимульні матеріали (ситуації) та завдання, щодо яких є певні застереження, а надалі запропонували пояснення.
Пояснення
Опис помилки
Під час верстання стимульного матеріалу (опису ситуації 2) було допущено помилку в табличних даних: у рядку «Михайло» в колонці «Час обслуговування клієнтів у пункті оренди, хвилини» було вказано число 9 замість необхідного 3.
Завдання 22
Унаслідок помилки в стимульному матеріалі в завданні 22, що стосувалося цього матеріалу й спиралося на табличні дані в ньому, серед запропонованих варіантів відповідей не виявилося правильної відповіді.
На схемі нижче представлено порядок і час обслуговування чотирьох друзів (де М – Михайло, І – Іван, К – Катерина, С – Софія) відповідно до умов і табличних даних, які учасники бачили в середовищі тестування.
Відповідно правильною відповіддю на завдання 22 є 34 хвилини, однак такого варіанта відповіді серед запропонованих не було.
Завдання 23
Якщо говорити про завдання 23, то попередньо важливо наголосити на таких двох позиціях. По-перше, попри те, що в описі ситуації в табличних даних було допущено помилку, у самому завданні було запропоновано варіант відповіді, який задовольняв змінену умову, тобто серед варіантів відповіді була правильна. По-друге, для виконання цього завдання дані, отримані під час розв’язання завдання 22, не є необхідними, адже, як було зазначено вище, усі завдання в ТЗНК є атомарними.
Виконуючи завдання 23, потрібно було для заданого порядку черги порівняти два варіанти обслуговування: за умови 1 або 2 працівників в пункті оренди квадроциклів.
І варіант: у пункті оренди 1 працівник:
ІІ варіант: у пункті оренди 2 працівники:
Таким чином, правильною відповіддю на це завдання є «зменшиться на 2 хвилини».
Завдання 24
Хоча завдання 24 до ситуації 2 вище не подано, принагідно зауважимо, що технічна помилка в стимульному матеріалі не могла вплинути на вибір правильної відповіді на це завдання.
Пояснення
Опис помилки
У стимульному матеріалі (ситуація 3), до якого в ТЗНК було запропоновано завдання 25-27, помилок не було. Натомість одрук трапився в числових значеннях, які було запропоновано як варіанти відповідей у завданні 25: замість необхідного значення 87,3 було подано значення 78,6.
Завдання 25
Як видно з графіка в стимульному матеріалі, урожай зернових і зернобобових культур у 2022 р. зменшився на 37 % порівняно з 2021 р. Тобто 55 млн т становлять 100%-37%=63% від урожаю 2021 р. Отже, урожай у 2021 р. становив (55⋅100)/63=87,3 млн т.
Завдання 26 і 27
Розв’язання завдань 26 і 27 не залежить від відповіді на завдання 25.
З огляду на виявлені помилки та з метою забезпечення дотримання прав вступників апеляційною комісією УЦОЯО будуть прийняті обґрунтовані рішення щодо завдань 22 і 23, що стосуються ситуації 2, та завдання 25, що стосується ситуації 3, і змінено результати тих учасників, які в межах ЄВІ виконували відповідні завдання.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.