У Міністерстві юстиції роз’яснили аспекти посвідчення нотаріусами договорів купівлі-продажу нерухомості за участю осіб, які звільняються від пенсійного збору.
Про це йдеться у листі Мін’юсту «Щодо неухильного дотримання законодавства, яке регулює питання посвідчення нотаріусами договорів купівлі-продажу нерухомого майна за участю осіб, які звільняються від сплати збору на обов’язкове державне пенсійне страхування», розповіли у Нотаріальній палаті України.
У Мін’юсті наголосили, що за інформацією, наданою ПФУ, у період з 23 вересня 2020 року по 20 серпня 2023 року до територіальних органів ПФУ надійшло 11 686 заяв на повернення сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого майна, за якими у 9 776 випадках відмовлено у внесенні подання на повернення коштів. У зв'язку з відмовами територіальних органів ПФУ у внесенні подання на повернення сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівліпродажу нерухомого майна, громадяни змушені були звертатися з відповідними позовами до суду.
У 8 727 випадках такі позовні заяви були задоволені, а органи ПФУ формували та вносили подання на повернення коштів на виконання рішень судів.
Значна кількість звернень до ПФУ із заявами про повернення сум збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з операцій купівлі-продажу нерухомого майна свідчить про недотримання нотаріусами пункту 9 статті 1 Закону України «Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування» та пункту 15-3 Порядку сплати збору на обов'язкове державне пенсійне страхування з окремих видів господарських операцій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.11.1998 № 1740, наголошують у Мін’юсті.
Зважаючи на окреслену проблематику та задля формування єдиної практики застосування і неухильного дотримання нотаріусами вимог Закону № 400 і Порядку у Мін'юсті надали роз'яснення.
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.