Державна служба України з питань праці роз’яснила, як працівнику перевірити оформлення трудових відносин і сплату страхових внесків роботодавцем.
Страховий стаж і сплата ЄСВ гарантують працівникам соціальний захист: оплату лікарняних, допомогу на випадок безробіття, нещасного випадку на роботі чи професійного захворювання, пенсію.
Що таке страховий стаж і на що він впливає
Страховий стаж – це період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов’язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. Єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування (ЄСВ) поєднує в собі обов’язкові внески на пенсійне страхування, страхування від безробіття, від тимчасової втрати працездатності та від нещасного випадку на роботі чи професійного захворювання.
Якщо роботодавець (підприємство, фізична особа або фізична особа-підприємець) має найманих працівників, він зобов’язаний щомісяця сплачувати за них ЄСВ у розмірі 22% від бази нарахування (заробітної плати, винагороди за виконання робіт або надання послуг).
Як перевірити факт сплати внесків та набутий страховий стаж
Завітайте на портал електронних послуг Пенсійного фонду України або завантажте мобільний додаток «Пенсійний фонд».
Авторизуйтеся в особистому кабінеті зручним для вас способом:
Потім оберіть розділ «Дані з реєстру застрахованих осіб».
Окрім анкетних даних ви побачите відомості про:
На вебпорталі Пенсійного фонду України страховий стаж розраховується з 1 січня 2004 року, що пов’язано з ухваленням Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування» від 09.07.2003 №1058-IV, який запровадив поняття «страховий стаж». До цього стаж вважався трудовим. Зарахування стажу до 01.01.2004 здійснюється на підставі записів у трудовій книжці та інших документів.
Уважно перевірте актуальність інформації. У разі, якщо ви побачили застарілу інформацію щодо себе або недостовірну інформацію, ви можете подати Анкету для зміни даних в Реєстрі застрахованих осіб, додавши скан-копії документів, які підтверджують зміни (розділ «Комунікації з Пенсійним фондом України: Анкета для зміни даних у Реєстрі застрахованих осіб»).
У разі необхідності, на порталі ви можете замовити різні довідки та отримати їх в паперовому чи електронному вигляді (за бажанням).
Відомості про нарахування заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) застрахованим особам роботодавцями подаються окремо за кожний квартал із розбивкою по місяцях звітного кварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу.
Для перевірки інформації достатньо активувати безкоштовне інформування у вигляді SMS чи електронного листа.
Раніше ми писали, які особливості оформлення трудових відносин та сплати страхових внесків роботодавцем.
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.