Раніше ЗМІ повідомляли, що якщобанк вважає діяльність клієнта підозрілою чи ризиковою, рахунок клієнта можуть закрити, а кошти за відсутності злочину перерахують на рахунок людини в інших банках або видадуть готівкою через касу. При цьому при видачі чи перерахування коштів порушника фінмоніторингу банки почали стягувати додаткову комісію 20% від суми.
Зі свого боку, Нацбанк наголосив, що про штрафи за порушення з питань фінансового моніторингу не йдеться.
Як вказує Нацбанк, законодавство з питань фінансового моніторингу не передбачає застосування банками будь-яких фінансових покарань до порушників правил фінансового моніторингу та стягнення за це «штрафу». Тобто, банки не мають права застосовувати до громадян штрафні санкції через порушення у сфері фінансового моніторингу.
Водночас Закон про фінансовий моніторинг передбачає обов’язок та право банку розірвати ділові стосунки з клієнтом та припинити його обслуговування, в тому числі закрити рахунок клієнта, у визначених законодавством випадках.
У цьому разі банк повертає кошти клієнту готівкою чи шляхом перерахування на інший рахунок за вказаними реквізитами. Механізм повернення коштів банком передбачений у пункті 6 додатка 12 до Положення про здійснення банками фінансового моніторингу, затвердженого постановою Правління Національного банку України від 19.05.2020 №65.
«Банк може брати стандартну звичайну комісію за проведення такої платіжної операції» - додали у НБУ.
Національний банк України, зі свого боку, також не застосовує жодних штрафних санкцій до громадян за порушення. Всі заходи впливу регулятора, зокрема і в сфері фінансового моніторингу, стосуються виключно фінансових установ.
Автор: Наталя Мамченко
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на наш VIBER, сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.