Постановою Кабінету Міністрів України від 22 грудня 2023 р. №1366 затверджено новий Порядок видачі посвідчень членів сімей військовослужбовців, які загинули (померли) чи пропали безвісти під час проходження військової служби.
Також встановлено, що наявний залишок бланків посвідчень, форма яких затверджена до набрання чинності новою постановою, використовується в повному обсязі.
Міноборони, МВС та Адміністрації Держспецзв’язку доручено забезпечити виготовлення бланків посвідчень членів сімей військовослужбовців, які загинули (померли) чи пропали безвісти під час проходження військової служби. Службі безпеки, Управлінню державної охорони та Службі зовнішньої розвідки рекомендували виготовити бланки в межах видатків, затверджених для них у Держбюджеті, та їх видачу їх.
Порядок у новій редакції визначає, що посвідчення є документом, що підтверджує статус члена сім’ї військовослужбовця, який загинув (помер) чи пропав безвісти під час проходження військової служби, на підставі якого надаються пільги, гарантії та компенсації, встановлені для таких осіб Законом «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей».
Підставою для видачі посвідчення є:
Посвідчення видаються батькам, дружині (чоловіку) у разі, коли вона (він) не взяла (не взяв) інший шлюб, дітям, які не досягли повноліття, або повнолітнім дітям — особам з інвалідністю з дитинства військовослужбовців, які загинули (померли) чи пропали безвісти (і за рішенням суду визнані безвісно відсутніми) під час проходження військової служби.
Для отримання посвідчення особа із числа зазначених вище (заявник) звертається особисто або через свого представника із заявою (в довільній формі) до:
У заяві зазначаються прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) особи, яка звертається для отримання посвідчення, спосіб комунікації (поштова адреса та/або адреса електронної пошти, номер телефону), сімейні (родинні) відносини із військовослужбовцем, який загинув (помер) чи пропав безвісти під час проходження військової служби, військове звання такого військовослужбовця, його прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), військове формування, у списках особового складу якого він/вона перебував/перебувала на дату смерті/зникнення безвісти.
Разом із заявою подаються:
Для проведення перевірки інформації про військовослужбовця, який загинув (помер) чи пропав безвісти під час проходження військової служби, членів його сім’ї Міноборони, МВС, СБУ, Управління державної охорони, Служба зовнішньої розвідки, Адміністрація Держспецзв’язку мають право отримувати інформацію з державних реєстрів шляхом надання безпосереднього доступу, електронної взаємодії державних електронних інформаційних ресурсів у порядку, встановленому законодавством.
Посвідчення — розгорнута книжка розміром 70 х 200 мм, у твердій обкладинці, обтягнутій лідерином чорного кольору, на лицьовому боці якої в центрі зображено Державний Герб України, під ним напис ПОСВІДЧЕННЯ. Папір на звороті має захисну сітку синьо-жовтого кольору.
Посвідчення заповнюється державною мовою. Посвідчення не повинно містити підчищення та виправлення.
Посвідчення видається протягом 30 календарних днів з дня надходження відповідної заяви з усіма необхідними документами.
Посвідчення не видається в тому разі, коли військовослужбовець загинув (помер) чи пропав безвісти під час проходження військової служби внаслідок вчинення ним кримінального чи адміністративного правопорушення або коли загибель (смерть) військовослужбовця сталася внаслідок вчинення ним дій у стані алкогольного, наркотичного або токсичного сп’яніння чи навмисного заподіяння собі тілесного ушкодження.
У разі коли заява та додані до неї документи подані не в повному обсязі, посвідчення не видається, про що заявникові повідомляється письмово із зазначенням підстав. У такому випадку заява та документи повертаються заявникові.
Після усунення причин, які стали підставою для повернення заяви та документів, заявник може повторно звернутися для отримання посвідчення.
Посвідчення підписуються керівником територіального центру комплектування та соціальної підтримки/уповноваженого органу, скріплюються печаткою із зображенням Державного Герба України та видаються під розпис у журналі про видачу посвідчень, який ведеться в довільній паперовій, а за наявності технічної можливості — в електронній формі. У разі коли посвідчення надсилається заявнику із використанням засобів поштового зв’язку, у зазначеному журналі також зазначається номер і дата реєстру поштового відправлення.
Видані посвідчення обліковуються. У журналі про видачу посвідчень має міститися інформація про військовослужбовця, який загинув (помер) чи пропав безвісти під час проходження військової служби (військове звання, прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності), військове формування, у списках особового складу якого він/вона перебував/перебувала на дату смерті/зникнення безвісти), членів його сім’ї, які отримали посвідчення, серія та номер посвідчення і дата його видачі.
У разі коли посвідчення стало непридатним для використання, було втрачено або в разі зміни прізвища, власного імені або по батькові, заявник може звернутися для отримання нового посвідчення.
Посвідчення підлягають поверненню до територіального центру комплектування та соціальної підтримки/уповноваженого органу, який їх видав у разі:
Повернуті посвідчення зберігаються в алфавітному порядку за прізвищами їх власників із дотриманням вимог Закону «Про захист персональних даних».
Знищення таких посвідчень здійснюється щокварталу (у разі їх наявності) із оформленням акта про знищення, який затверджується керівником територіального центру комплектування та соціальної підтримки/уповноваженого органу.
В акті про знищення зазначаються серія та номер посвідчення, прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) його власника і причина повернення.
Нижче наводимо повний текст постанови.
Автор: Наталя Мамченко
Підписуйтесь на наш Telegram-канал t.me/sudua та на Google Новини SUD.UA, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.