Голова комітету з питань податкової та митної політики Данило Гетманцев зареєстрували у Верховній Раді законопроєкт, який передбачає запровадження практики вільного ціноутворення за договорами автоцивілки та скасовує регулювання вартості полісу.
Текст документу наразі відсутній на сайті парламенту, однак один його авторів - Данило Гетманцев розповів про основні положення проєкту.
Зокрема пропонується запровадити вільне ціноутворення (вартості полісу автоцивілки), що, на думку авторів надасть можливість визначення «справедливої ціни (полісу) та включить ринкові механізми». Наразі вартість полісу автоцивілки визначається шляхом множення базового страхового платежу на корегуючі коефіцієнти. При цьому враховується аварійність водія, а також об’єм двигуна, водійського стажу водія. Розмір базового платежу визначає Моторнотранспортне страхове бюро.
Водночас, розмір страхового платежу за одним внутрішнім договором страхування зменшується на 50 відсотків, за умови, що страхувальником є громадянин України - учасник війни, особа з інвалідністю II групи, особа, яка постраждала внаслідок Чорнобильської катастрофи, віднесена до I або II категорії, пенсіонер, а забезпечений транспортний засіб має робочий об'єм двигуна до 2500 сантиметрів кубічних включно та належить цьому громадянину на праві власності. Зазначена пільга надається за умови особистого керування таким транспортним засобом особою, яка належить до визначених у цьому пункті категорій громадян України, без мети надання платних послуг з перевезення пасажирів або вантажу.
Страховим компаніям забороняється визначати розмір страхового платежу в інший спосіб.
Крім цього, законопроєктом зокрема пропонується поступово підвищити розмір страхових виплат до максимальних передбачених у ЄС та спростити врегулювання в усіх випадках ДТП, у яких шкода завдана лише транспортному засобу, а також зменшити строк розгляду заяви про здійснення страхової виплати з 90 до 60 днів з дня подання заяви про здійснення страхової виплати.
Як повідомляла «Судово-юридична газета», Нацбанк запропонував реформувати ринок автоцивілки з 2024 року.
Автор: Ярослав Конощук
Підписуйтесь на наш telegram-канал t.me/sudua та на Twitter, а також на нашу сторінку у Facebook та в Instagram, щоб бути в курсі найважливіших подій.